• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannin kotimaisten mainosfilmien sarja jatkuu: herra Tokmanni vierailee suosikkilankaa valmistavalla käsityölankatehtaalla Korialla – Tapaa neiti Novitan ja seitsemän kehroosin yllättämää veljestä

Tokmanni     Lehdistötiedote     18.9.2023 klo 9.15

Punainen Tokmanni-rekka kiertää ahkerasti myös suomalaisten tavarantoimittajien luona. Vierailu neiti Novitan luona korialaisella käsityölankatehtaalla muistuttaa herra Tokmannin olevan Suomen puolella.

Tokmannin alkuvuodesta käynnistyneen, Suomeen keskittyvän mainosfilmisarjan kolmas osa on juuri saanut ensiesityksensä. Tällä kertaa herra Tokmanni suuntaa punaisen rekkansa kohti Koriaa ja maamme tunnetuinta ja suosituinta lankaa valmistavaa käsityölankatehdasta.

Syyskuussa esitysvuorossa olevassa, Herra Tokmanni, neiti Novita ja 7 veljestä -nimisessä mainosfilmissä Tokmannin Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin päähahmo kurvaa punaisella rekallaan Novitan käsityölankatehtaalle Kouvolan Korialle.

Mainosfilmissä nähdään, kuinka Novitan 7 Veljestä -langan entistä villaisempi koostumus on saanut aikaan sen, että kehräämön seitsemään veljekseen on iskenyt neuloosin sukulaistauti kehroosi. Tarinassa Herra Tokmanni pelastaa tilanteesta hätääntyneen neiti Novitan ostamalla sen valtavan lankamäärän, joka veljesten kehroosista on seurannut.

Herra Tokmanni, neiti Novita ja 7 veljestä -mainosfilmissämme tavoittelemme suomalaisen 1950-luvun värimaailmaa ja lämpöä, huumoria unohtamatta. Filmissä mennään maalaisromantiikka ja nostalgia edellä pitkin kotimaatamme. Ohjaaja Markus Virpiö työryhmineen tavoitti mainiosti tuon tunnelman, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.

Mainosfilmisarja muistuttaa kotimaisuuden merkityksellisyydestä

Tokmanni-halpakauppaketjun mainosfilmeissä herra Tokmannin on tavattu esiintyvän hymyssä suin. Näin on tilanne myös Novitan luona Korialla.

– Kotimaisuus on tärkeä asia paitsi monille asiakkaillemme myös meille tokmannilaisille. Haluamme kertoa herra Tokmannin vierailevan ahkerasti eri puolilla Suomea, sillä myös tosielämässä huomattava osa Tokmanni-myymälöistämme löytyvistä tuotteista on hankittu kotimaisilta tavarantoimittajiltamme. Osa tuotteistamme myös valmistetaan Suomessa, Ääri kertoo.

– Novita on erinomainen esimerkki koko kansan rakastamasta suomalaisesta yrityksestä, jonka luona punaisen Tokmanni-rekkamme voi nähdä jatkossakin, hän lisää.

Suomen tunnetuin ja suosituin lanka kiinnostaa asiakkaita ja siten myös herra Tokmannia, ”maailman parasta ostajaa”. Tokmannin uusimmassa mainosfilmissä herra Tokmanni vierailee kotimaisen Novitan käsityölankatehtaalla hieromassa kauppoja 7 Veljestä -langasta.

Lakritsia, virvoitusjuomaa, lankaa – jatkoa herra Tokmannin ostosmatkoille on tulossa

Kouvolan Lakritsin luota helmikuussa käynnistynyt, Lahdessa Hartwallin juomatehtaalta kesäkuussa jatkunut ja nyt Novitan käsityölankatehtaalta jatkuva Tokmannin mainosfilmien sarja tulee samaan jatkoa.

– Suomessa kuvatut mainosfilmimme ovat herättäneet runsaasti kiinnostusta, ja olemme jo kuvanneet seuraavan tarinan erään asiakkaidemme hyvin tunteman suomalaisbrändin luona. Herra Tokmanni suunnittelee parhaillaan tulevia reittivalintoja ja ottaa mielellään kotimaisten yhteistyökumppaneidemme vierailukutsuja vastaan, Ääri kertoo.

Tokmannia on kiitelty siitä, että herra Tokmanni on vieraillut halpakauppaketjun tuoreimmassa mainosfilmisarjassa suomalaisten tavarantoimittajien luona. Novita on erinomainen esimerkki koko kansan rakastamasta suomalaisesta yrityksestä, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo. Kuvassa on Novitan suositun 7 Veljestä -sarjan lankakerä.

Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:

Tokmannin asiakkaat ovat toivoneet herra Tokmannin vierailevan mainosfilmeissä myös suomalaisten tavarantoimittajien luona. Tänä vuonna toiveet ovat toteutuneet, sillä herra Tokmanni on vieraillut kouvolalaisella lakritsi-, lahtelaisella juoma- ja korialaisella lankatehtaalla. Tarina ei pääty lankojen luo, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri lupaa.

Veli-Pekka Ääri
johtaja, markkinointi ja viestintä

veli-pekka.aari(at)tokmanni.fi

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 360:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.