Tokmannin myymäläverkosto kasvaa jälleen – Uusimmat Tokmanni-myymälät avaavat ovensa Sipoon Söderkullassa ja Pälkäneellä

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.4.2024 klo 16.45

Tokmanni-halpakauppaketju avaa uudet myymälät Sipoon Söderkullaan ja Pälkäneelle torstaina 11.4. klo 8. Täysin uusissa liikerakennuksissa palvelevat Tokmanni-myymälät ovat erittäin viihtyisiä ja tuotetarjonnaltaan monipuolisia. Myymäläavajaisissa on Tokmannille tuttuun tapaan tarjolla sekä runsaasti avajaistarjouksia että tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä.

Sipoon Söderkullassa Tokmanni palvelee erittäin keskeisellä liikepaikalla Uuden Porvoontien varrella Söderkullan keskustassa. Myymälän läheisyydestä löytyvät esimerkiksi skeittipuisto, urheilukenttä ja -halli, kirkko, koulu, päiväkoti ja linja-autoasema. Myymälän osoite on Liiketie 2, 01150 Sipoo.

Pälkäneellä uusi Tokmanni sijoittuu niin ikään hyvälle liikepaikalle, valtatie 12:n ja Taukopaikka Aapiskukon välittömään läheisyyteen. Myymälän osoite on Tervapirtintie 11, 36600 Pälkäne.

Uudet Tokmanni-myymälät tarjoavat erittäin monipuolisen, erityisesti kodin kunnostamiseen, sisustamiseen, pukeutumiseen, pesu- ja puhdistusaineisiin, eri sesonkeihin sekä kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvän tuotevalikoiman. Molemmissa uusissa myymälöissä on lisäksi osaksi Tokmanni-konsernia viime vuonna liittyneen Click Shoes -kenkäkauppaketjun jalkineita shop-in-shop-osaston laajuudelta.

Sipoon ensimmäinen Tokmanni-myymälä pitää sisällään myös shop-in-shop-osaston Tokmanni-konsernin Miny-lifestylebrändille. Miny tarjoaa erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Tilaa halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja miellyttävää ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti suunnitelluissa myymälöissä on runsaasti, Sipoon Söderkullassa noin 2 900 ja Pälkäneellä noin 3 000 neliömetriä. Sipoon Söderkullassa myymälän yhteydessä palvelee noin 500 ja Pälkäneellä noin 550 neliömetrin laajuinen puutarhamyymälä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tuoda halvat hintamme ja monipuolisen tuotetarjontamme ensi kertaa myös Sipooseen ja Pälkäneelle. Molemmilla paikkakunnilla on jo pitkään toivottu Tokmanni-myymälää, joten avajaisemme herättävät varmasti suurta mielenkiintoa kuntien asukkaissa ja niissä säännöllisesti asioivissa asiakkaissa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Asiakkaidemme toiveisiin on luonnollisesti erittäin mukava vastata. Sipoossa toistamme avajaisjuhlat jo tänä vuonna, sillä uusi Tokmanni-myymälämme valmistuu Nikkilään arviolta loppuvuodesta, hän lisää.

Tokmannin asiakaspalvelusta huolehtii Sipoon Söderkullassa noin 15 kaupan alan ammattilaista myymäläpäällikkö Katja Hukan ja Pälkäneellä noin kymmenen kaupan alan ammattilaista Marianne Jokihaaran johdolla. Sipoon Söderkullan Tokmanni-myymälä on avoinna arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 ja sunnuntaisin klo 10–18. Pälkäneellä Tokmanni-myymälä palvelee asiakkaitaan arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 ja sunnuntaisin klo 11–18.

Sipoon Söderkullan Tokmanni-myymälässä on esimerkiksi halpakauppaketjun suositun Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto. Oheinen kuva on oman shop-in-shop-osastonsa aiemmin tänä vuonna saaneesta Tokmanni-myymälästä Ylöjärveltä.

Käteviä palveluita, huomio myös energiavalinnoissa

Tokmanni panostaa kattavien ja edullisten tuotevalikoimien ja miellyttävän asiointikokemuksen ohella asiakkaiden arkea helpottaviin palveluihin sekä fiksuihin energiavalintoihin.

Tokmanni-myymälöissä voi esimerkiksi tehdä ostoksia Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä, noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa kätevästi ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmanni hankkii Tokmanni-myymälöihinsä vain päästötöntä sähköä. Kaikkien Tokmanni-myymälöiden valaistuksessa hyödynnetään energiapihiä led-teknologiaa. Lukuisten muiden Tokmannien tavoin Sipoon Söderkullan ja Pälkäneen Tokmanni-myymälöistä löytyy sähköelektroniikkaromun kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat tuoda polttimoita, paristoja sekä parranajokoneiden, vedenkeittimien ja sähköhammasharjojen kaltaisia pieniä, rikkoutuneita sähkölaitteita.

Avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä tokmannimaiseen tapaan

Tokmanni juhlistaa uusia myymälöitään avajaistarjouksin (Söderkulla ja Pälkäne). Ne ovat voimassa Tokmanni-myymälöissä Sipoon Söderkullassa ja Pälkäneellä torstaista sunnuntaihin 11.–14.4.2024. Lisäksi Tokmanni jakaa tuhat maankuulua, erilaisia tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä uusissa myymälöissään torstain 11.4. avajaisten ensimmäisille asiakkaille. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy lisäksi sadan euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Myymäläavajaisissa torstaiaamuna 11.4. Tokmannia edustavat myymälähenkilökunnan ohella Sipoon Söderkullassa Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen, vastuullisuudesta ja henkilöstöstä vastaava johtaja Sirpa Huuskonen ja aluepäällikkö Arto Nykänen. Sipoon kuntaa avajaistilaisuudessa edustaa kunnanjohtaja Mikael Grannas. Pälkäneellä myymäläavajaisiin osallistuvat Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo ja aluepäällikkö Marjo Vanhala.

Tokmanni-konsernin viime vuonna ostaman Click Shoes -kenkäkauppaketjun shop-in-shop-osastot tarjoavat runsaasti erilaisia jalkineita. Oheisen kuvan shop-in-shop-osasto sijaitsee Jyväskylän Seppälänkankaan Tokmanni-myymälässä.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Eurajoelle ja Sipoon Nikkilään. Lisäksi Tokmanni on ostanut Sodankylän kunnalta määräalan uuden Tokmanni-myymälän rakentamiseksi kuntaan. Helsingin Vuosaaren kauppakeskus Columbuksessa Tokmanni sulkee myymälänsä vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi perjantaina 12.4.2024.

Eurajoella Tokmanni-myymälän rakentaminen on käynnissä, ja avajaisia on suunniteltu vietettävän kuluvan vuoden syksyllä. Sipoon Nikkilässä Tokmanni-myymälän rakentamisen on tarkoitus käynnistyä kevään aikana, ja myymäläavajaisia on tavoitteena viettää vielä kuluvan vuoden aikana. Sodankylässä rakentamisen on suunniteltu käynnistyvän kevään aikana, mikäli viranomaisasiat etenevät sujuvasti. Myymäläavajaisia Sodankylässä kaavaillaan joko kuluvan vuoden marraskuulle tai ensi vuoden maaliskuulle. Viimeisintä uutta Tokmanni-myymälää juhlistettiin viime joulukuussa Kouvolan Katajaharjussa.

Edellä mainitun ohella Tokmanni uudistaa useita myymälöitään tänäkin vuonna. Esimerkiksi maaliskuussa Tokmanni juhlisti laajentuneita ja uudistuneita myymälöitään Ylöjärvellä ja Lohjan keskustassa sekä uudistunutta myymäläänsä Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulussa. Lisäksi aiemmin alkuvuodesta juhlistettiin laajentunutta ja uudistunutta Tokmanni-myymälää Jyväskylän Seppälänkankaalla.

Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat Tokmanni-halpakauppaketjun ohella kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Tämän viikon päätteeksi, kun uudet Tokmanni-myymälät ovat avanneet ovensa Sipoon Söderkullassa ja Pälkäneellä ja Tokmanni-myymälä on suljettu Helsingin Vuosaaren kauppakeskus Columbuksessa, Tokmannilla tulee olemaan 202 Tokmanni-myymälää. Click Shoesilla on tällä hetkellä 28, Shoe Housella kaksi ja Minyllä kuusi myymälää. Kuluvana keväänä myymälämäärä Suomessa kasvaa edellä mainittujen Tokmanni-myymälöiden ohella ainakin Click Shoes -ketjussa, sillä Click Shoes avaa uudet kenkäkaupat Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskukseen, Kouvolan kauppakeskus Veturiin ja Lahden kauppakeskus Karismaan huhtikuun aikana. Suomessa Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin ja Click Shoesin verkkokauppojen avulla.

Tokmanni-konsernin omistaa myös ruotsalaisen Dollarstore-halpakauppaketjun. Dollarstoreen kuuluu tällä hetkellä 131 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja neljä Bigdollar-myymälää Tanskassa. Viimeisin Dollarstore-myymälä avasi ovensa ensi kertaa Ruotsin Uddevallassa maaliskuun loppupuolella. Bigdollarin myymäläavajaisia tullaan viettämään seuraavaksi Tanskan Frederikshavnissa kuluvan vuoden toukokuun loppupuolella.

Tiesitkö tämän Tokmanni-halpakauppaketjussa työskentelemisestä?

• Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Suomessa se työllistää keskimäärin noin 4 300 kaupan alan ammattilaista. Heistä Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa hallinto- ja logistiikkakeskittymässä ahkeroi noin 600 työntekijää esimerkiksi logistiikan, hankinnan, taloushallinnon ja IT-tehtävien parissa. Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat halpakauppaketju Tokmanni, kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Suomen ulkopuolella Tokmanni-konserni omistaa ruotsalaisen halpakauppaketju Dollarstoren, jolla on tällä hetkellä 131 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja neljä Bigdollar-myymälää Tanskassa. Työntekijöitä Dollarstorella on noin 2 300 henkilöä. Dollarstoren pääkonttori sijaitsee Ruotsin Tukholmassa Kistan kaupunginosassa ja varasto Ruotsin Örebrossa.
  • Kaupan alalla työ on vauhdikasta ja mielenkiintoista, ja monipuolisuus on Tokmanni-halpakauppaketjun henkilöstön mukaan yksi myymälätyön tärkeistä vahvuuksista. Tokmanni-konserni kannustaa ja auttaa henkilöstöään kehittämään osaamistaan ja etenemään yhtiön sisällä erilaisiin tehtäviin sekä yhä haastavampiin rooleihin. Moni työntekijä onkin ottanut useamman askeleen uransa aikana.
  • Tokmanni-halpakauppaketjun työyhteisö on ilahduttavan monimuotoinen. Esimerkiksi äidinkieliä Tokmanni-myymälöissä puhutaan yli 20:tä erilaista. Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijöiden keski-ikä on noin 38 vuotta, ja vakituinen työntekijä viihtyy yhtiön palveluksessa keskimäärin noin kahdeksan vuotta.
  • Jokainen uusi Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijä saa töihin tullessaan muun muassa oman perehdytyskummin, joka tukee työntekijää uran alkumetreillä. Kummi ottaa uuden työkaverin vastaan ja varmistaa esimerkiksi sen, että työntekijä on saanut riittävän perehdytyksen ja päässyt sisään työyhteisöön. Kummilta voi matalalla kynnyksellä kysyä mitä tahansa mieltä askarruttavia asioita. Lisäksi Tokmanni-halpakauppaketju järjestää kaikille uusille myymälätyöntekijöilleen yhteisen perehdytyksen, jonka avulla varmistetaan kattava ja tasalaatuinen perehdytys.
  • Tokmanni-halpakauppaketju tarjoaa henkilöstölleen hyvät henkilöstöedut, kuten esimerkiksi henkilökunta-alennuksia tuotteista sekä monipuolisia etuja ja tarjouksia henkilöstöetuohjelmaan kuuluvilta yhteistyökumppaneilta.

Tutustu Tokmanni-konsernin myymäläverkoston merkittävimpiin muutoksiin vuosina 2016–2024 sekä julkaistuihin, lähitulevaisuutta koskeviin muutoksiin osoitteessa ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 6 600 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Bigdollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.