Tokmannin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Tokmanni Group Oyj        Pörssitiedote        23.9.2019 klo 10.45

Tokmanni Group Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 2020 hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset valmistelevaan nimitystoimikuntaan valitaan osakasluettelon 2.9.2019 perusteella neljän suurimman osakkeenomistajan nimeämät edustajat sekä asiantuntijajäsenenä Tokmanni Group Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Seppo Saastamoinen.

Neljä suurinta osakkeenomistaja ovat nimenneet seuraavat jäsenet nimitystoimikuntaan:

- Takoa Invest, Jari Sonninen
- Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Elo, Hanna Hiidenpalo
- Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Hanna Kaskela
- Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, Esko Torsti

Markku Pirskanen, talousjohtaja
puh. 020 728 7390, markku.pirskanen(at)tokmanni.fi

Maarit Mikkonen, sijoittajasuhde- ja viestintäpäällikkö
puh. 040 562 2282, maarit.mikkonen(at)tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 3 600 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä on lähes 200 myymälää eri puolilla Suomea.

Jakelu

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

• Mika Rautiainen

toimitusjohtaja

Tokmanni Oy, hallinto- ja logistiikkakeskus, Isolammintie 1, FIN-04600 MÄNTSÄLÄ FINLAND (Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa ulkomaanpuhelumaksu.)
  • Markku Pirskanen

talous- ja hallintojohtaja, toimitusjohtajan sijainen

• Maarit Mikkonen

• Asiakaspalvelu
    Kuluttajille suunnattu asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 10.00–18.00. Puhelun hinta 020 33 -alkuiseen palvelunumeroon soitettaessa on 0,084 €/min (sis. alv 24 %).