Tokmannin uutta lifestylebrändi Minyä ”on toivottu kaikkialle Suomeen” – Halpakauppaketju vastaa asiakkaidensa toiveisiin tuomalla Minyn ensi kertaa myös Varsinais-Suomeen

Tokmanni     Lehdistötiedote     26.4.2022 klo 17.25

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny.” Tokmannin helmikuussa lanseeraama lifestylebrändi Miny on osoittautunut suosituksi. Kevään kuluessa uuden Minyn shop-in-shop-osaston saa viisi Tokmanni-myymälää kolmella paikkakunnalla. Jo ennestään Minyn tuotteita on ollut myynnissä viidessä Tokmanni-myymälässä ja Tokmannin verkkokaupassa.

Valtavasti myönteistä palautetta. Runsaasti asiakastoiveita uusista myyntipaikoista. Suuren mielenkiinnon innoittamana Tokmanni tuo helmikuussa lanseeraamansa lifestylebrändi Minyn kevään kuluessa viiteen myymäläänsä: Turun Kivikukkaroon, Länsikeskukseen ja Skanssiin sekä Maskuun ja Vantaan Porttipuistoon. Näistä myymälöistä ensimmäisenä Minyn shop-in-shop-osasto avattiin Länsikeskuksen Tokmannille tiistaina 26. huhtikuuta. Kevään avajaisten myötä erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta Minyn tarjontaa on saatavilla kymmenestä Tokmanni-myymälästä* ja verkosta.

Tokmannin satsaus halpakauppaketjun muuta tarjontaa täydentävään Minyyn ja sen näyttäviin shop-in-shop-osastoihin on osoittautumassa erittäin onnistuneeksi.

– Olemme saaneet ilahduttavan runsaasti myönteistä palautetta helmikuussa lanseeraamastamme Minystä. Jo nyt on selvää, että lifestylebrändimme herättää laajasti uteliaisuutta asiakkaissamme, ei vain esimerkiksi Minyn ydinkohderyhmään kuuluvassa nuorisossa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Minyn tuotteita on toivottu myyntiin käytännössä kaikkialle Suomeen. On erittäin hienoa, että voimme tuoda lifestylebrändimme myös Varsinais-Suomeen, toukokuussa myymäläämme Maskuun ja huhti-toukokuun aikana peräti kolmeen myymäläämme Turkuun. Toukokuussa tuotteiden saatavuus paranee myös Vantaalla, kun Tikkurilan Tokmannilta tuttu Miny tulee saataville myös Porttipuiston Tokmannille, Lahdentien ja Kehä 3:n risteyksen tuntumaan, hän lisää.

Uusien myymälöiden myötä Minyn tuotteita voi ostaa jatkossa Tokmannin verkkokaupasta ja jo kymmenestä Tokmanni-myymälästä Helsingistä, Vantaalta, Turusta, Maskusta ja Hyvinkäältä*.

– Suunnittelemme parhaillaan sitä, minne voisimme laajentaa Minyn tarjontaa seuraavaksi. Uusia myymälöitä odotellessa on hyvä muistaa, että verkkokaupassamme tehdyt ostokset voi tilata noudettavaksi minne tahansa lähes 200 myymäläämme, Heimo muistuttaa.

Miny ECO -tuotesarjaan kuuluu muun muassa kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä tuotteita. Tuotesarjan tunnistaa helposti pakkauksissa ja shop-in-shop-osastoilla olevista ECO-merkistä.

Kevät tuo tullessaan runsaasti uutuuksia nykyisten suosikkituotteiden rinnalle

Tokmanni toi helmikuussa markkinoille erittäin kattavan, noin tuhannen herkullisen värimaailman yhdistävän Miny-tuotteen valikoiman esimerkiksi erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita.

– Asiakkaamme ovat ottaneet Miny-tuotteet erittäin hyvin vastaan. Ensimmäisenä tarjolle tulleiden tuotteiden joukosta on löydettävissä useita myyntihittejä, kuten käteviä säilytyslaatikoita ja koreja, värikkäitä pillimukeja sekä kissa-aiheisia termospulloja, Minyn tuotevalikoiman kehittämisestä vastaava valikoimapäällikkö Anu Nevalainen Tokmannilta kertoo.

Tälle keväälle ja kesälle on luvassa yli sata uutuutta.

– Täysin uusia tuoteryhmiä ovat esimerkiksi erilaiset suositut muotokynttilät ja kuivakukat. Minyn valikoimat täydentyvät kevään kuluessa myös esimerkiksi koristetyynyillä ja muilla sisustustuotteilla, puhelintarvikkeilla, kosmetiikkalaukuilla sekä säilytyskoreilla ja -laatikoilla, Nevalainen kertoo. Kesän alussa tarjolle tulee myös matkakokoisia hiustenmuotoiluvälineitä, Nevalainen kertoo.

– Uskon, että uutuuksien ohella esimerkiksi aurinkolasit, hellehatut, sandaalit ja piknikillekin sopivat eväsrasiat ja mukit nousevat asiakkaidemme suosioon kevään ja kesän myötä, hän lisää.

Minyn muusta tuotevalikoimasta erottuu jatkossakin Miny ECO -tuotesarja, jonka tuotteissa on kiinnitetty erityistä huomiota muun muassa bio- ja kierrätysmateriaaleihin.

– Alkuvuoden Miny ECO -suosikkeja ovat olleet muun muassa punaseetripallot ja kierrätyspolyesterista valmistetut kangaskassit. Etsimme jatkuvasti mielenkiintoisia tuotteita myös Miny ECOn valikoimiin. Minyn taitettavat säilytyskorit on olleet erittäin suosittuja, ja nyt myös Miny ECO -valikoima täydentyy kierrätysmuovia sisältävillä taitettavilla koreilla. Säilytyskoreilla on Global Recycled Standard -sertifikaatti, ja puolet tuotteiden sisältämästä muovista on kierrätettyä. Nämä herkullisen väriset korit tulevat myyntiin jo toukokuussa, Nevalainen kertoo.

Tokmanni etsii jatkuvasti uusia tuotteita Miny-tarjontaansa. Esimerkiksi taitettavat säilytyskorit saapuvat Miny ECO -valikoimiin toukokuussa.

Minyssä yhdistyvät yllätyksellisyys, mielenkiintoisuus, herkulliset värimaailmat ja erinomainen hinta-laatusuhde.

Miny lyhyesti

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny”. Tokmannin lifestylebrändi Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Minyyn voi tutustua valikoiduista Tokmanni-myymälöistä löytyvien shop-in-shop-osastojen ja Tokmannin verkkokaupan ohella esimerkiksi Facebookissa, Instagramissa ja TikTokista, joista lifestylebrändi löytyy nimellä weareminy.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Anu Nevalainen
valikoimapäällikkö

anu.nevalainen(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.