Uusi Tokmanni Helsingin Kalasataman kauppakeskus REDIin – Helsingissä myymäläavajaisten jälkeen yhdeksän Tokmanni-myymälää

Tokmanni     Lehdistötiedote     7.10.2020 klo 12.05

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni avaa uuden, monipuolisen ja viihtyisän myymälän Helsingin Kalasatamassa sijaitsevassa kauppakeskus REDIssä turvallisuudesta tarkasti huolehtien torstaina 15.10.2020 klo 8.00. Myymälän avajaisissa asiakkaita hemmotellaan avajaisviikolla julkaistavin avajaistarjouksin. Lisäksi 1 000 ensimmäistä maksavaa asiakasta saa Tokmannin maankuuluun yllätysämpäriin oikeuttavan ämpärilipukkeen, jolla erilaisia tuotelahjoja sisältävän yllätysämpärin voi noutaa turvallisesti ilman jonoja viikon ajan.

Kauppakeskuksen Skönen puolen katutasolla (1 krs.) palveleva Tokmanni edustaa halpakauppaketjun uusinta, helppoa ja miellyttävää ostamista sekä monipuolista tuotevalikoimaa korostavaa myymäläkonseptia.

Uuden Tokmannin kattavaan valikoimaan kuuluu esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita tokmannimaiseen tapaan erittäin halvoin hinnoin.

Miellyttävää ja modernia asiakaskokemusta tukevat esimerkiksi avarat kulkureitit, kattavat opasteet, energiatehokas led-valaistus sekä selkeisiin kokonaisuuksiin sijoitetut tuoteryhmät.

Asiakaspalvelusta kauppakeskus REDIn Tokmannilla huolehtii noin 20 kaupan alan ammattilaista myymäläpäällikkö Jussi Lehtisen johdolla. Myymälä palvelee asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–19.

Kauppakeskus REDIn myymälä palvelee muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin Tokmannin verkkokaupan noutopisteenä. Myyntipinta-alaltaan noin 1 650 neliömetrin kokoisessa myymälässä on myös esimerkiksi asiakkaiden käyttöön tarkoitettu pienelektroniikkaromun kierrätyspiste.

Lisäksi avajaisten jälkeen lokakuun lopussa Tokmanni aloittaa tilausten nopeaan toimitukseen liittyvän kokeilun Kalasataman ja sen valikoitujen lähialueiden asiakkaille. Kampanjana toteutettavassa kokeilussa asiakkaat voivat tilata tuotteita Tokmannin verkkokaupasta lyhyellä toimitusajalla. Tokmanni kertoo lisätietoa aiheesta lähiaikoina muun muassa verkkosivuillaan.

Mielenkiintoinen ja toivottu kauppapaikka

Kauppakeskus REDI nähdään Tokmannilla erittäin kiinnostavana kauppapaikkana, sillä se sijaitsee kasvavalla ja tiiviiksi rakentuvalla Kalasataman alueella hyvien kulkuyhteyksien varrella. Myös kauppakeskuksen monipuolinen liike- ja palvelutarjonta sekä sopiva etäisyys muihin Tokmanni-myymälöihin nähden tukevat Tokmannin sijoittumista liiketiloihin.

– Uusi myymälämme kehittyvässä Kalasatamassa täydentää loistavasti jo ennestään kattavaa myymäläverkostoamme Helsingissä. Kauppakeskus REDIn Tokmannin myötä meillä on Helsingissä yhdeksän ja esimerkiksi metroreitin välittömässä läheisyydessä seitsemän Tokmanni-myymälää, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Tokmannin tulo kauppakeskus REDIin on ollut monien asiakkaiden toiveissa, Kivikoski kertoo.

– Myös me Tokmannilla olemme erittäin tyytyväisiä löydettyämme myymälällemme toiveemme täyttävän liiketilan kauppakeskus REDIstä. Uskomme vahvasti siihen, että Tokmannin monipuolinen valikoima ja halvat hinnat herättävät uudenlaista liikehdintää kauppakeskuksessa ja runsaasti yleistä kiinnostusta Kalasatamassa ja sen lähialueilla.

Turvallisuudesta huolehditaan myös avajaisissa

Tokmanni kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen asiointikokemukseen myös kauppakeskus REDIn Tokmannin avajaisissa. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan Tokmannilla esimerkiksi kassoille asennetuilla pisarasuojilla, tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi sekä muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin. Lisäksi henkilökuntaa on ohjeistettu käyttämään suojamaskeja. Avajaisruuhkien välttämiseksi asiakkaiden määrää myymälässä rajoitetaan tarvittaessa.

Uuden myymälän avajaisviikolla julkaistavat avajaistarjoukset ovat voimassa neljä päivää, torstaista sunnuntaihin 15.–18.10.2020. Jonoja välttääkseen Tokmanni jakaa maankuuluihin yllätysämpäreihinsä oikeuttavia ämpärilipukkeita tuhannelle ensimmäiselle maksavalle asiakkaalle. Lipukkeita vastaan asiakkaat voivat noutaa tuotelahjoja sisältävät yllätysämpärinsä jonottamatta viikon kuluessa. Tuotelahjojen lisäksi kahteen ämpäriin on piilotettu 100 euron lahjakortti Tokmannille.

Kauppakeskus REDI sijaitsee Helsingin Kalasatamassa osoitteessa Hermannin rantatie 5, 00580 Helsinki. Lisätietoa kauppakeskuksesta ja sen kattavasta liike- ja palvelutarjonnasta löytyy verkkosivuilta www.redi.fi.

Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen on läsnä Kauppakeskus REDIn Tokmannin myymäläavajaisissa torstaiaamuna 15.10.2020. Mahdolliset haastattelut ovat sovittavissa etukäteen.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.