Uusi Tokmanni Helsingin ydinkeskustaan

Tokmanni avaa uuden myymälän kauppakeskus Citycenterissä Helsingin ydinkeskustan Makkaratalossa torstaina 31.8.2017 klo 8.00. Myymälän avajaisia juhlistetaan Tokmannille tuttuun tapaan avajaistarjouksin. Lisäksi myymälässä jaetaan 500 tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille. Uuden myymälän myötä Tokmannilla on Helsingissä kahdeksan, pääkaupunkiseudulla 18 ja koko Suomessa 169 myymälää.

Kauppakeskus Citycenterin K2-kerroksessa sijaitseva Tokmanni tarjoaa erityisesti kaupunkilaisten päivittäisten tarpeiden täyttämiseen kehitetyn tuotevalikoiman esimerkiksi kuivia elintarvikkeita, vaatteita ja asusteita sekä kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä, työkaluja sekä vapaa-ajan, teknokemian, kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Tokmannin uusimman, viihtyisää ja helppoa asiointikokemusta korostavan myymäläkonseptin myymälässä on taxfree-palvelut sekä pienelektroniikkaromun kierrätys- ja verkkokaupan noutopiste.

Myyntipinta-alaa Anttilan entisissä tiloissa sijaitsevassa uudessa Tokmannissa on noin 1 100 neliömetriä. Asiakkaita 15 työntekijää työllistävässä myymälässä palvellaan arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 sekä sunnuntaisin klo 10–18. Myymäläpäällikkönä toimii Birgitta Heittola.

Uuden Tokmannin avajaisissa torstaiaamuna kauppaketjua edustaa vt. toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Harri Sivula ja kauppakeskus Citycenteriä johtaja Tiina Fågel.

– Tokmannia on jo pitkään odotettu Helsingin paraatipaikalle, vielä Kaisaniemessä sijaitsevaa myymäläämme lähemmäs ydinkeskustaa. Nyt tämä odotus päättyy, ja olemme erittäin tyytyväisiä Tokmannin avaamisesta juuri Makkarataloon ja vilkkaan asiakasvirran kauppakeskus Citycenteriin. Esimerkiksi keskeisen sijainnin, hyvien julkisten kulkuyhteyksien ja selkeiden myymäläopasteiden ansiosta myymälässämme on helppo ja nopea poiketa ostoksilla esimerkiksi töistä kotiin mennessä, Sivula kertoo.

Tokmannin vuosi jatkuu myymäläavajaisilla

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan noin 30 uudella myymälällä eli noin 200 myymälän kokoiseksi. Kuluvana vuonna uusi Tokmanni avataan Helsingin kauppakeskus Citycenterin lisäksi vielä kuudella paikkakunnalla: Haukiputaalla, Joensuussa, Keuruulla, Lapualla, Oulussa ja Tampereella. Aiemmin tänä vuonna Tokmannin myymäläavajaisia on vietetty kymmenesti: Helsingin Vuosaaressa, Espoossa, Haapajärvellä, Kotkassa, Kouvolassa, Närpiössä, Parkanossa, Seinäjoella, Turussa ja Ylöjärvellä. Mainituista Kotkassa, Kouvolassa ja Ylöjärvellä Tokmanni muutti uusiin liiketiloihin.1) Lisäksi Tokmanni on uudistanut myymälöitään tänä vuonna Kangasalan Lentolassa, Espoon kauppakeskus Espoontorilla, Turun Länsikeskuksessa ja Kaarinan Piispanristillä. Espoon kauppakeskus Lippulaivassa sijaitseva Tokmanni suljettiin kesällä kauppakeskuksen purkamisen vuoksi.

1) www.tokmanni.fi/uudetmyymalat

Harri Sivula
vt. toimitusjohtaja, hallituksen puheenjohtaja

harri.sivula(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications

josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

• Mika Rautiainen

toimitusjohtaja

Tokmanni Oy, hallinto- ja logistiikkakeskus, Isolammintie 1, FIN-04600 MÄNTSÄLÄ FINLAND (Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa ulkomaanpuhelumaksu.)
  • Markku Pirskanen

talous- ja hallintojohtaja, toimitusjohtajan sijainen

• Maarit Mikkonen

• Asiakaspalvelu
    Kuluttajille suunnattu asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 10.00–18.00. Puhelun hinta 020 33 -alkuiseen palvelunumeroon soitettaessa on 0,084 €/min (sis. alv 24 %).