Uusi Tokmanni Hyvinkäälle

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uuden Tokmanni-ketjumyymälän Hyvinkäällä torstaina 30.10.2014 klo 9.00. Avajaistilaisuudessa Tokmanni-konsernia edustavat toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja myyntijohtaja Panu Porkka. Avajaispuheen tilaisuudessa pitää Hyvinkään kaupungin sivistystoimenjohtaja Pentti Halonen.

Uusi Tokmanni-myymälä sijaitsee Hyvinkään ydinkeskustassa Sampotalossa osoitteessa Kauppatori 1 05800 Hyvinkää. Uusi myymälä korvaa jo yli 30 vuotta paikkakunnalla palvelleen ja kuluvan vuoden aikana suljettavan Tarjoustalo-myymälän.

Uuden Tokmannin monipuolisiin valikoimiin kuuluvat muun muassa teknokemian, sesongin ja vapaa-ajan tuotteet, taloustavarat, tekstiilit, lelut, kodintekstiilit, työkalut, nestekaasut, kodintekniikan tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet. Myyntipinta-alaltaan noin 3 500 neliömetrin myymälässä on lisäksi Veikkauksen pelipalvelut, RAY:n pelikoneet ja Tax Free -palvelut. Myymälän yhteydessä palvelee kesäsesongin ajan myös erillinen noin 300 neliömetrin kokoinen puutarhamyymälä. Muiden konsernin myymälöiden tavoin Hyvinkään Tokmanni toimii lisäksi TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä.

– Ihmiset kiinnittävät yhä enemmän huomiota tuotteiden hintoihin. Samalla hankittavien tuotteiden on oltava laadukkaita ja ostopaikkojen viihtyisiä. Uuden ja viihtyisän Tokmannin myötä voimme tarjota erittäin monipuolisen valikoiman kodin käyttötavaroita erittäin edullisesti ja vastata siten aiempaa paremmin Hyvinkään alueen asukkaiden odotuksiin, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Hyvinkään Tokmanni työllistää 26 henkilöä. Asiakkaita uudessa myymälässä palvellaan pitkin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Vesa Korhonen.

Avajaistorstaista sunnuntaihin Hyvinkään Tokmanni on täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Muista Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Hyvinkään uudessa myymälässä yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Tokmanni-konserni on kehittänyt myymäläverkostoaan aktiivisesti viimeisinä vuosina. Yhtiön tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan myös lähitulevaisuudessa yli 10 000 neliömetrillä vuodessa avaamalla vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää, etsimällä nykyisille myymälöille aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja sekä laajentamalla ja uudistamalla konsernin jo olemassa olevia myymälöitä.

Osana myymäläverkostonsa kehittämistä Tokmanni-konserni avaa myymälän myös uudessa Ideaparkissa Oulussa perjantaina 31.10.2014. Aiemmin lokakuussa Tokmanni avasi uuden myymälän Siilinjärvellä. Tätä ennen konserni muutti uusiin liiketiloihin Pirkkalassa elokuussa ja avasi uuden myymälän Rovaniemellä toukokuussa ja Saarijärvellä huhtikuussa. Vielä kuluvan vuoden aikana Tokmanni avaa uuden myymälän Vaasassa ja muuttaa uusiin liiketiloihin Harjavallassa. Ensi kevään aikana Tokmanni avaa uuden myymälän esimerkiksi Loviisassa ja Orivedellä.

Tokmanni-konserni yhdistää vuonna 2013 lanseeraaman Yksi ja yhtenäinen Tokmanni -strategiansa mukaisesti Tarjoustalo-, Robinhood-, Maxi-Makasiini- ja Maxi-Kodintukku-myymäläketjunsa yhden Tokmanni-brändin alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Tokmanni-konserni yhdistää entisen Tarjoustalo-ketjumyymälän Tokmanni-brändin alle Somerolla ja Lohjan Lempolassa torstaina 30.10.2014. Lokakuun myymäläavausten ja brändimuutosten myötä kaikista Tokmanni-konsernin 149 myymälästä jo hieman yli 100 on Tokmanni-ketjumyymälöitä. Tokmanni-brändin alle yhdistettyjen myymälöiden joukossa ovat jo esimerkiksi kaikki Säästöpörssi- ja Vapaa Valinta -ketjumyymälät.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen
Tokmanni-konserni
etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuva on kuvituskuva Tokmanni-konsernin aiemmasta myymäläavajaistilaisuudesta. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.