Uusi Tokmanni Kalajoelle

Tokmanni     Lehdistötiedote     2.4.2018 klo 10.45

Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan avaamalla uuden myymälän Kalajoen keskustan uudessa kauppa- ja kulttuurikeskus Merrassa torstaina 3.5.2018 klo 10.00. Tokmanni juhlistaa myymäläavajaisiaan tuttuun tapaan runsain avajaistarjouksin. Lisäksi myymälässä jaetaan 1 000 tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille. Uuden myymälän myötä Tokmannilla on jo 176 myymälää eri puolilla Suomea.

Uudessa myymälässään Tokmanni tarjoaa runsaan kattauksen esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen ja siivoukseen sekä pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita. Myymälän valikoimiin kuuluu myös vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita ja vapaa-ajan tuotteita, kuten työkaluja, liikuntavälineitä sekä kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Myymälässä on erillinen puutarhamyymälä sekä pullonpalautus-, pienelektroniikkaromun kierrätys-, Tokmannin verkkokaupan nouto- ja Veikkauksen pelipiste. Myyntipinta-alaa Kalajoen Tokmannilla on noin 2 300 neliömetriä.

Uusi Tokmanni sijaitsee kauppaliikkeille suunnitelluissa tiloissa rakennuksen katutasossa. Tokmannin kanssa samaan aikaan ovensa avaavat muut kauppa- ja kulttuurikeskus Merran kauppaliikkeet. Rakennuksen toisen kerroksen kulttuuri- ja liiketilat valmistuvat kesäkauden jälkeen.

– Uusi myymälämme Kalajoella täydentää erinomaisesti kattavaa myymäläverkostoamme. Kauppa- ja kulttuurikeskus Merta tarjoaa erittäin modernit, viihtyisät ja tarpeisiimme soveltuvat liiketilat myymälällemme ja sen monipuolisen tuotevalikoiman esittelylle, Tokmannin myyntijohtaja ja kauppaketjua avajaistilaisuudessa edustava Mathias Kivikoski kertoo.

– Sesongit ja niihin liittyvät tuotteet ovat erittäin tärkeitä meille ja asiakkaillemme. Juuri nyt myymälöissämme on paljon esimerkiksi pihaan ja puutarhaan liittyviä uutuustuotteita. Kalajoen Tokmannin myymäläavajaisten toukokuinen ajankohta on tässäkin mielessä erittäin mieluisa, sillä myymälän yhteydessä palvelee monipuolisen valikoiman puutarhamyymälä, Kivikoski lisää.

Tokmanni työllistää Kalajoella kymmenen henkilöä. Asiakkaita myymälässä palvellaan arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 10–18. Myymäläpäällikkönä työskentelee Juha Koivisto. Myymälän osoite on Kalajoentie 1, 85100 Kalajoki.

Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain keskimäärin noin viisi uutta tai uudelleensijoitettua myymälää, mikä vastaa noin 12 000 neliömetriä uutta myyntipinta-alaa. Tänä vuonna kauppaketju on kertonut avaavansa uuden myymälän Kalajoen ohella Liperin Ylämyllyllä sekä muuttavansa uusiin liiketiloihin Tammisaaressa, Eurassa ja Espoon Laajalahdessa (Laajalahteen avattava myymälä korvaa Espoon Mankkaalla sijaitsevan myymälän).1)

1) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myyntijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications

josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.