Uusi Tokmanni Liperin Ylämyllylle

Tokmanni     Lehdistötiedote     6.6.2018 klo 10.50

Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan avaamalla uuden myymälän Liperin Ylämyllylle torstaina 7.6.2018 klo 10.00. Myymäläavajaisia juhlistetaan Tokmannille tuttuun tapaan mahtavin avajaistarjouksin. Lisäksi myymälässä jaetaan 1 000 tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille. Ylämyllyn Tokmannin myötä kauppaketjulla on jo 177 myymälää eri puolilla Suomea.

Uusi Tokmanni sijaitsee täysin uudessa Ylämyllyn liikekeskuksessa osoitteessa Ylämyllyntie 78, 80400 Ylämylly. Myymälässä asiakkaille tarjotaan monipuolinen valikoima kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen ja siivoukseen sekä pihaan, puutarhaan ja erilaisiin sesonkeihin liittyviä tuotteita. Myynnissä on myös esimerkiksi vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita ja vapaa-ajan tuotteita, kuten työkaluja, liikuntavälineitä sekä kodintekniikan ja viihteen tuotteita.

Myyntipinta-alaa Ylämyllyn Tokmannilla on 1 950 neliömetriä. Myymälässä on erillinen puutarhamyymälä sekä pullonpalautus-, pienelektroniikkaromun kierrätys-, Tokmannin verkkokaupan nouto- ja Veikkauksen pelipiste.

– Uusin Tokmanni valtatie 9:n varrella Ylämyllyllä täydentää loistavasti myymäläverkostoamme Pohjois-Karjalassa. Myymälätilamme nykyaikaisessa ja viihtyisässä Ylämyllyn liikekeskuksessa soveltuvat erittäin hyvin tarpeisiimme. Esimerkiksi myymälämme yhteydessä palvelevasta katetusta puutarhamyymälästämme asiakkaamme voivat hankkia kätevästi niin kukkia, multaa, grillejä kuin monia muitakin kesäisiä suosikkeja pihalle ja puutarhaan, Tokmannin myyntijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Tokmanni työllistää Ylämyllyllä noin kymmenen henkilöä. Asiakkaita myymälässä palvellaan myymäläpäällikkö Asko Kuivalaisen johdolla arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 sekä sunnuntaisin klo 11–18.

Avajaisissa Ylämyllyn liikekeskuksessa Tokmannia edustaa Kivikoski ja Liperin kuntaa kunnanjohtaja Hannele Mikkanen.

Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain keskimäärin noin viisi uutta tai uudelleensijoitettua myymälää, mikä vastaa noin 12 000 neliömetriä uutta myyntipinta-alaa. Kuluvana vuonna kauppaketju on laajentunut Kalajoelle sekä muuttanut uusiin liiketiloihin Tammisaaressa. Lisäksi Tokmanni on kertonut muuttavansa uusiin liiketiloihin Eurassa kuluvan vuoden kolmannella ja Espoon Laajalahdessa (Laajalahteen avattava myymälä korvaa Espoon Mankkaalla sijaitsevan myymälän) kuluvan vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä.1)

1) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myyntijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications

josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.