Uusi Tokmanni Pirkkalaan

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uuden myymälän Pirkkalan Partolassa torstaina 28.8.2014 klo 9.00. Avajaistilaisuudessa Tokmanni-konsernia edustavat toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja myyntijohtaja Panu Porkka. Avajaispuheen tilaisuudessa pitää Pirkkalan kunnan pormestari Helena Rissanen.

Uusi Tokmanni-myymälä sijaitsee alueen asukkaille tutussa paikkaa, usean vähittäiskauppaketjun myymälän muodostamassa kauppakeskittymässä Tampereen läntisen ohitustien varrella osoitteessa Palmrothintie 1 33950 Pirkkala. Uusi myymälä korvaa jo yli 20 vuotta tien toisella puolella palvelleen lokakuussa suljettavan Tokmanni-myymälän.

Pirkkalan uusi Tokmanni on moderni halpakauppa, jonka suunnittelussa on kiinnitetty huomiota erityisesti tuotevalikoiman kehittämiseen ja asiointikokemuksen parantamiseen. Uusi myymälä palvelee asiakkaitaan täysin uusissa liiketiloissa ja vanhaa myymälää laajemmalla tuotevalikoimalla. Uuden myymälän tuotevalikoima sisältää muun muassa taloustavarat, vaatteet ja asusteet, kengät, lelut, kodintekstiilit, teknokemian tuotteet, työkalut, sesonki- ja pienelektroniikkatuotteet, vapaa-ajan välineet, kuivaelintarvikkeet sekä nestekaasut. Myyntipinta-alaltaan noin 3 500 m² kokoisen myymälän yhteydessä palvelee puutarhasesonkeina myös erillinen noin 500 m² puutarhamyymälä. Myymälässä on myös RAY:n pelikone ja Tax Free. Muiden Tokmanni-konsernin myymälöiden tapaan Pirkkalan myymälä toimii lisäksi TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä.

– Tokmanni tunnetaan erityisesti edullisesta hintatasostaan. Uusi myymälä on aiempaa tilavampi, joten voimme tarjota Pirkkalan alueen asukkaille jatkossa entistäkin runsaamman ja houkuttelevamman tuotevalikoiman kodin käyttötavaroita tuttuun edulliseen hintaan. Asiakastyytyväisyyden lisäämiseksi olemme suunnitelleet myymälästä myös erittäin selkeän ja viihtyisän ostopaikan, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Myymälä palvelee asiakkaitaan pitkin aukioloajoin: arkisin klo 9–21, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Leila Qvick. Myymälä työllistää 13 henkilöä.

Avajaistorstaista sunnuntaihin Pirkkalan uusi Tokmanni on täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan ensimmäisille asiakkaille jaetaan lisäksi tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Pirkkalan myymäläavajaisissa avajaisämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Tokmanni-konserni uudistaa myymälöitään aktiivisesti eri puolilla Suomea osana Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiaa. Konsernin tavoitteena on yhdistää kaikki myymäläketjunsa Tokmanni-ketjunimen alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Tällä hetkellä kaikista konsernin 147 myymälästä jo lähes 100 on Tokmanni-myymälöitä.

Brändimuutosten ja nykyisten myymälöiden aktiivisen uudistamisen ohella konserni etsii nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita monipuolisemmin palvelevia tiloja. Osana Tokmannin kasvustrategiaa yhtiön tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tokmanni pyrkii avaamaan vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää. Huhtikuussa avattiin uusi myymälä Saarijärvelle. Uusin ja samalla konsernin pohjoisin Tokmanni-myymälä avattiin toukokuussa Rovaniemellä. Syksyn aikana uusia Tokmanneja avataan Siilinjärvellä, Vaasassa ja Oulun Ritaharjussa.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuvat ovat kuvituskuvia Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.