Uusi Tokmanni Siilinjärvelle

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uuden myymälän Siilinjärvellä torstaina 23.10.2014 klo 9.00. Avajaistilaisuudessa Tokmanni-konsernia edustavat toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja myyntijohtaja Panu Porkka. Avajaispuheen tilaisuudessa pitää Siilinjärven kunnanjohtaja Vesa Lötjönen.

Uusi Tokmanni-myymälä sijaitsee keskeisellä liikepaikalla osoitteessa Kuiluntie 3 71800 Siilinjärvi. Miellyttävän asiointikokemuksen tarjoavan myymälän monipuolisiin valikoimiin kuuluvat muun muassa teknokemian, sesongin ja vapaa-ajan tuotteet, taloustavarat, tekstiilit, lelut, kodintekstiilit, työkalut, kodintekniikan tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet. Noin 3 150 neliömetrin kokoisessa myymälässä on lisäksi Veikkauksen pelipalvelut, RAY:n pelikoneet ja Tax Free -palvelut. Muiden konsernin myymälöiden tavoin Siilinjärven Tokmanni toimii lisäksi TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä.

Siilinjärven Tokmanni-ketjumyymälän myötä jo 148 myymälän voimin palveleva Tokmanni-konserni on saavuttanut merkittävän aseman erilaisten kodin käyttötavaroiden ostopaikkana eri puolilla Suomea. Tokmanni-konsernissa uskotaan upouuden Tokmannin saavuttavan nopeasti vankan asiakaskunnan myös Siilinjärvellä.

– Ihmiset ovat nykyisin erittäin hintatietoisia. Asiakasmäärämme ovat kasvussa, mikä osoittaa ihmisten löytävän odotuksiaan vastaavia tuotteita edullisesti myymälöistämme. Etsimme pitkään sopivaa liiketilaa Siilinjärveltä, ja tästä syystä on erityisen ilahduttavaa, että voimme avata paikkakunnalla viihtyisän ja laajan valikoiman myymälän. Edullisten hintojemme ja monipuolisen valikoimamme myötä uskomme voivamme lisätä tuotetarjontaa sekä hintakilpailua paikkakunnalla, mikä varmasti ilahduttaa myös alueen asukkaita, Tokmanni-konsernin toimitusjohtajaHeikki Väänänen kertoo.

Avajaistorstaista sunnuntaihin Siilinjärven Tokmanni on täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Muista Tokmanni-konsernin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Siilinjärvellä yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta. Kahdessa ämpärissä on tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Siilinjärven Tokmanni työllistää 12 henkilöä. Asiakkaita uudessa myymälässä palvellaan pitkin aukioloajoin: arkisin klo 9–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymäläpäällikkönä toimii Rieti Rautaparta.

Tokmanni-konserni on laajentanut myymäläverkostoaan aktiivisesti viimeisinä vuosina, ja yhtiön kasvustrategia jatkuu voimakkaana myös lähitulevaisuudessa. Yhtiön tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tokmanni-konsernin lähitulevaisuuden tavoitteena on avata vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää sekä etsiä nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Huhtikuussa konserni avasi uuden Tokmannin Saarijärvellä ja toukokuussa Rovaniemellä. Lisäksi elokuussa Tokmanni muutti uusiin tiloihin Pirkkalassa. Nyt avattavan Siilinjärven Tokmannin lisäksi konserni avaa uuden myymälän Vaasassa ja Oulun Ritaharjussa sekä muuttaa myymälänsä uusiin liiketiloihin Harjavallassa ja Hyvinkäällä vielä kuluvan vuoden aikana. Ensi kevään aikana Tokmanni avaa uuden myymälän muun muassa Loviisassa ja Orivedellä.

Myymälöiden muuttojen ja uusien myymäläavausten lisäksi konserni uudistaa aktiivisesti nykyisiä myymälöitään sekä yhdistää vuonna 2013 lanseeraaman Yksi ja yhtenäinen Tokmanni -strategiansa mukaisesti Tarjoustalo-, Robinhood-, Maxi-Makasiini- ja Maxi-Kodintukku-myymäläketjunsa yhden Tokmanni-brändin alle vuoden 2015 loppuun mennessä. Tällä hetkellä kaikista konsernin 148 myymälästä jo noin 100 on Tokmanni-ketjumyymälöitä. Konserni on jo yhdistänyt kaikki Säästöpörssi- ja Vapaa Valinta -myymälät osaksi Tokmanni-brändiä.

TOKMANNI OY

Heikki Väänänen
Tokmanni-konserni
etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuva on kuvituskuva Tokmanni-konsernin aiemmista myymäläavajaisista. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.