Uusi Tokmanni Tammisaareen

Tokmanni     Lehdistötiedote     17.5.2018 klo 11.30

Tokmanni avaa uuden myymälän Tammisaaressa perjantaina 18.5.2018 klo 8.00. Uusi myymälä sijaitsee täysin uudessa liikerakennuksessa osoitteessa Oikotie 4 ja korvaa paikkakunnalla pitkään palvelleen, torstaina 17.5.2018 suljettavan Tokmanni-myymälän. Tokmannille tuttuun tapaan myymälän avajaisissa on sekä avajaistarjouksia että tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä.

Uudessa myymälässään Tokmanni tarjoaa runsaan kattauksen esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen ja siivoukseen sekä pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita. Myymälän valikoimiin kuuluu myös vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita ja vapaa-ajan tuotteita, kuten työkaluja, liikuntavälineitä sekä kodintekniikan ja viihteen tuotteita.

Myymälässä on erillinen puutarhamyymälä sekä pullonpalautus-, pienelektroniikkaromun kierrätys-, Tokmannin verkkokaupan nouto- ja Veikkauksen pelipiste. Myyntipinta-alaa uudessa myymälässä on noin 2 400 neliömetriä, mikä on noin 500 neliömetriä aiempaa enemmän.

– Tammisaaressa asiakkaamme voivat tehdä ostoksia aiempaa viihtyisämmässä ja modernimmassa Tokmannissa. Uusi myymälämme palvelee edeltäjästään poiketen yhdessä tasossa ja on tiloiltaan aiempaa valoisampi, avarampi ja monin tavoin käytännöllisempi, Tokmannin myyntijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

– Näin kesän kynnyksellä muun muassa erilaiset pihaan ja puutarhaan liittyvät tuotteet ovat todella kysyttyjä. Esimerkiksi kukkien, kasvien ja multien ostaminen sujuu erittäin kätevästi uuden myymälämme yhteydessä palvelevasta katetusta puutarhamyymälästä, hän lisää.

Avajaisviikon perjantaista sunnuntaihin uusi Tokmanni on täynnä avajaistarjouksia. Tokmannille tuttuun tapaan avajaisaamun nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Tammisaaren uudessa myymälässä yllätysämpäreitä jaetaan 1 000 kappaletta.

Asiakkaita Tammisaaren Tokmannilla palvellaan arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 sekä sunnuntaisin klo 10–16. Myymälä työllistää 13 henkilöä. Myymäläpäällikkönä toimii Maria Leiden. Myymälän osoite on Oikotie 4, 10650 Tammisaari.

Tammisaaren Tokmannin avajaisissa perjantaiaamuna kauppaketjua edustaa myyntijohtaja Mathias Kivikoski. Raaseporin kaupunkia tilaisuudessa edustaa kaupunginjohtaja Ragnar Lundqvist.

Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain keskimäärin noin viisi uutta tai uudelleensijoitettua myymälää, mikä vastaa noin 12 000 neliömetriä uutta myyntipinta-alaa. Tänä vuonna Tokmanni on viettänyt myymäläavajaisia jo Kalajoella sekä kertonut avaavansa uuden myymälän Liperin Ylämyllyllä. Lisäksi Tokmanni on kertonut muuttavansa uusiin liiketiloihin Tammisaaren ohella Eurassa ja Espoon Laajalahdessa (Laajalahteen avattava myymälä korvaa Espoon Mankkaalla sijaitsevan myymälän). 1)

1) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myyntijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications

josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.