Uusi Tokmanni Tampereen Tesomalle

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.4.2019 klo 10.00

Tokmannin myymlkuva

Tokmanni avaa uuden myymälän Tampereen Tesomalle torstaina 11.4.2019 klo 8.00. Erittäin keskeisellä paikalla liikekeskus Westerin yhteydessä palvelevan myymälän avajaisissa on Tokmannille totutusti paljon sekä avajaistarjouksia että tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä.

Uudessa myymälässä tarjotaan asiakkaiden päivittäiseen tarpeet kattava valikoima etenkin kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen, siivoukseen, sesonkeihin sekä pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita. Myynnissä on myös esimerkiksi vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita, työkaluja sekä vapaa-ajan, kodintekniikan ja viihteen tuotteita.

Myyntipinta-alaa uudessa myymälässä on noin 1 700 neliömetriä. Miellyttävän asiointikokemuksen varmistamiseksi myymälän kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotealueet muodostavat selkeitä kokonaisuuksia. Yleisilmeeltään modernin valko-harmaassa ja Tokmannin punaisen brändivärin tehostamassa myymälässä on erillinen puutarhamyymälä sekä pienelektroniikkaromun kierrätys-, Veikkauksen peli- ja Tokmannin verkkokauppatilausten noutopiste. Valaistuksessa hyödynnetään energiatehokasta led-tekniikkaa.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme avata uuden Tokmannin Tampereen Tesomalle. Myymälä sijaitsee vilkkaalla paikalla uuden liikekeskuksen naapurissa ja on miellyttävän viihtyisä, moderni sekä tuotevalikoimiltaan monipuolinen, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Avajaisviikon torstaista sunnuntaihin Tampereen Tesoman Tokmannilla on runsaasti avajaistarjouksia. Lisäksi myymälässä jaetaan tuhat tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille.

Myymälän avajaistilaisuudessa torstaiaamuna Tokmannia edustaa myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski. Tampereen kaupungin tervehdyksen tilaisuuteen tuo elinkeinojohtaja Timo Antikainen.

Asiakkaita uudessa myymälässä palvellaan myymäläpäällikkö Jaana Liimatan johdolla arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 9–20 sekä sunnuntaisin klo 11–18. Noin kymmenen asiakaspalvelun ammattilaista työllistävän myymälän osoite on Tesomankatu 4 D, 33310 Tampere.

Tesoman Tokmannin myötä halpakauppaketjulla on Tampereella peräti seitsemän myymälää. Tokmanni palvelee asiakkaitaan myymälöiden voimin myös useilla lähipaikkakunnilla, kuten Lempäälässä, Nokialla, Pirkkalassa ja Ylöjärvellä.

– Kattava myymäläverkostomme osoittaa, että uskomme Tokmannille olevan laajaa kysyntää Tampereella ja sen läheisyydessä. Monipuoliset ja jatkuvasti uudistuvat valikoimamme, halvat hintamme sekä helppoon ja nopeaan ostamiseen suunnitellut myymälämme selvästi kiinnostavat asiakkaita, Kivikoski kertoo.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostonsa yli 200 myymälään ja lisätä vuosittain uuden myyntipinta-alan määrää nettomääräisesti laskettuna noin 12 000 neliömetrillä, mikä tarkoittaa noin viittä uutta tai uudelleensijoitettua myymälää. Tampereen Tesoman myymälän avautuessa Tokmannilla on 189 myymälää eri puolilla Suomea.

Kuluvan vuoden ensimmäinen puolisko on Tokmannille erittäin vilkas, sillä Tampereen myymäläavajaisten ohella halpakauppaketju muuttaa uusiin liiketiloihin Hangossa ja Juuassa. Lisäksi huhtikuun loppuun mennessä Tokmanni on avannut kahdeksan viime vuoden loppupuolella ostamaansa Ale-Makasiini-ketjumyymälää Tokmanni-ketjunimen alla. Lähitulevaisuudessa myös tämän vuoden alussa Tokmannin haltuun liitetyt Säästökuoppa-myymälä Sodankylässä ja TEX-myymälä Kemijärvellä tullaan avaamaan Tokmanni-brändin alla.

Jo aiemmin keväällä Tokmanni avasi Rovaniemen keskustassa palvelleen TEX-ketjumyymälän Tokmanni-brändinimellä ja keskitti kaikki Siilinjärven myymälätoimintonsa paikkakunnalla jo pitkään palvelleeseen Tokmannin myymälään sulkemalla eri liiketilassa toimineen Ale-Makasiini-myymälän. Lisäksi huhtikuun alussa Tokmanni avasi myymälänsä uudistettuna Kajaanin Kehräämöntiellä ja laajennettuna ja uudistettuna Turengissa.

Syksyn aikana Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan kahdelle uudelle paikkakunnalle, Vääksyyn ja Virroille.¹)

¹) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.