Uusi Tokmanni Turun kauppakeskus Wiklundiin

Pohjoismaiden suurin käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt halpakauppakonserni Tokmanni avaa uuden myymälän kauppakeskus Wiklundissa (Eerikinkatu 11, 20100 Turku) Turun ydinkeskustassa torstaina 22.10.2015 klo 8.00. Uusi myymälä korvaa Turun Brahenkadulla 17. lokakuuta suljetun Tokmanni-myymälän.

Wiklundin Tokmanni tarjoaa kompaktin, erityisesti kaupunkilaisten ja keskusta-asujien päivittäisten tarpeiden täyttämiseen kehitetyn valikoiman esimerkiksi kuivaelintarvikkeita, vaatteita ja asusteita, taloustavaroita, kodintekstiilejä sekä vapaa-ajan, teknokemian ja kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Myymälässä on taxfree-palvelut sekä Tokmannin verkkokaupan noutopiste. Myymälän kokonaispinta-ala on noin 950 ja myyntipinta-ala noin 750 neliömetriä.

Uusimpien Tokmannien tavoin Wiklundin Tokmannissa on panostettu erityisesti ostamisen helppouteen ja asiakasviihtyisyyteen muun muassa sijoittelemalla tuoteryhmiä teemoittain niin, että ne muodostavat selkeitä kokonaisuuksia ja helpottavat siten asiakkaita löytämään paitsi etsimänsä tuotteet myös ajankohtaiset sesonki- ja tarjoustuotteet.

– Wiklundin Tokmanni sijaitsee erittäin hyvällä liikepaikalla Turun ydinkeskustassa. Tokmanni tunnetaan paitsi halvoista hinnoistaan myös laajoista valikoimistaan, joten uskomme uuden myymälämme täydentävän Wiklundin ja samalla koko Turun keskusta-alueen jo ennestään monipuolista liike- ja palvelutarjontaa, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Tokmanni palvelee Wiklundissa arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Myymälä työllistää yhdeksän henkilöä. Myymäläpäällikkönä toimii Tero Koivula.

Avajaistorstaista sunnuntaihin Wiklundin Tokmanni on täynnä avajaistarjouksia. Tokmannin myymäläavajaisista tuttuun tapaan nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Wiklundin Tokmannissa yllätysämpäreitä jaetaan 500 kappaletta, joista kahdessa on 50 euron lahjakortti Tokmanniin.

Tokmanni on kehittänyt myymäläverkostoaan aktiivisesti viime vuosina. Konserni pyrkii laajentamaan myymäläverkostoaan yli 10 000 neliömetrillä vuodessa avaamalla vuosittain useita uusia myymälöitä eri puolille Suomea ja tarvittaessa etsimällä nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan monipuolisempia liiketiloja. Uuden Tokmannin avajaisia vietettiin viimeksi Kuopiossa elokuussa ja Kemissä, Lappeenrannassa ja Turun kauppakeskus Skanssissa syyskuussa. Vielä kuluvan vuoden aikana uusi Tokmanni avataan Espoossa, Jämsässä, Juvalla, Laitilassa, Loimaalla, Nivalassa ja Vantaalla.1)

Uusien myymälöiden avausten lisäksi Tokmanni on yhdistänyt Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategiansa mukaisesti ketjumyymälöitään Tokmanni-myymäläketjuun vuoden 2013 syksystä alkaen. Muutostyö on loppusuoralla, ja Tokmanni-ketjumyymälöitä on jo yli 140 kaikista konsernin 153 myymälästä.

1) www.tokmanni.fi/uudetmyymalat

TOKMANNI OY