• Tokmanni Group Oyj/

Uusi Tokmanni Vääksyyn – Viihtyisä myymälä tarjoaa runsaasti mielenkiintoista ostettavaa ja tuottaa itse tarvitsemaansa energiaa

Tokmanni     Lehdistötiedote     18.11.2019 klo 15.25

Tokmannin myymlkuva

Tokmanni laajenee jälleen uudelle paikkakunnalle, kun se avaa monipuolisen valikoiman myymälän Vääksyn keskustassa torstaina 21.11.2019 klo 8.00. Aurinkosähköä tuottavan myymälän avajaisia juhlitaan loistavien avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden vauhdittamina.

Erittäin keskeisellä liikepaikalla sijaitsevassa Tokmannissa on tarjolla runsaasti erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen, siivoukseen, sesonkeihin sekä pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita. Myynnissä on myös esimerkiksi vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita, työkaluja sekä vapaa-ajan, kodintekniikan ja viihteen tuotteita.

Vastavalmistuneessa liikerakennuksessa palveleva Tokmanni on suunniteltu helppoon ja miellyttävään asiointiin. Esimerkiksi kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotealueet muodostavat selkeitä kokonaisuuksia. Vääksyssä Tokmannilla on myös erillinen puutarhamyymälä sekä pienelektroniikkaromun kierrätys- ja Tokmannin verkkokauppatilausten noutopiste. Myyntipinta-alaa myymälässä noin 2 200 neliömetriä.

Tokmannilla panostetaan energiatehokkuuteen. Vääksyn myymälässä on mm. led-valaistus ja katolla jo yli 20 muun Tokmannin tavoin oma aurinkovoimala. Vääksyssä 380 aurinkopaneelin muodostama aurinkovoimala tuottaa aurinkoenergiaa arviolta noin 100 MWh vuodessa, mikä vastaa noin 1015 % myymälän vuotuisesta kokonaissähkönkulutuksesta ja noin 50 pienen kerrostaloasunnon (2 000 kWh/v) vuotuista sähkönkulutusta.

Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme avata paljon toivotun Tokmannin Vääksyn keskustaan juuri sopivasti ennen vilkkainta joulusesonkia. Viihtyisä, avara ja monipuolisen valikoiman myymälämme on valmis vastaanottamaan ensimmäiset asiakkaansa heti torstaiaamusta lähtien, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Tokmanni on moderni, vastuullinen halpakauppaketju. On hienoa, että voimme tarjota Vääksyssä työtä monelle uudelle tokmannilaiselle. Iloisia olemme myös siitä, että uusin myymälämme tuottaa lukuisten muiden Tokmannin tavoin itse uusiutuvaa energiaa ja auttaa näin osaltaan vähentämään hiilidioksidipäästöjä, hän lisää.

Avajaisviikon torstaista sunnuntaihin Vääksyn Tokmannilla on runsaasti avajaistarjouksia. Lisäksi myymälässä jaetaan 700 tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille. Tällä kertaa ämpäreissä on myös Asikkalan kunnan lahjoittamia kaulanauhoja ja ämpärijumppaohjeita sekä hyödyllistä tietoa Asikkalasta, johon myös Vääksy kuuluu.

Asiakkaita Vääksyssä palvellaan useita eri Tokmanni-myymälöitä aiemmin luotsanneen myymäläpäällikkö Eino Haverisen johdolla arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 sekä sunnuntaisin klo 10–18. Vääksyn Tokmannin osoite on Kartanotie 2, 17200 Vääksy.

Torstaiaamun avajaisjuhlallisuuksissa kauppaketjua edustavat myymälän noin 14 työntekijän ohella toimitusjohtaja Mika Rautiainen, myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski ja aluepäällikkö Arto Nykänen. Kunnan tervehdyksen tilaisuuteen tuo Asikkalan kunnanjohtaja Rinna Ikola-Norrbacka.

Avajaisia juhlitaan tänä vuonna vielä yhdellä uudella paikkakunnalla

Tokmannin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostonsa yli 200 myymälään ja lisätä vuosittain uuden myyntipinta-alan määrää nettomääräisesti laskettuna noin 12 000 neliömetrillä, mikä tarkoittaa noin viittä uutta tai uudelleensijoitettua myymälää. Vääksyn Tokmannin myötä halpakauppaketjulla on jo 190 myymälää eri puolilla Suomea.

Kuluva vuosi on ollut Tokmannille erittäin vilkas. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni avasi kahdeksan Ale-Makasiini-ketjumyymälää, kaksi TEX-ketjumyymälää ja yhden Säästökuoppa-myymälän Tokmanni-brändinimellä sekä uudet myymälät Lopella ja Tampereen Tesomalla. Lisäksi Tokmanni muutti uusiin liiketiloihin Hangossa ja Juuassa sekä avasi myymälänsä uudistettuna Kajaanin Kehräämöntiellä ja uudistettuina ja laajennettuina Turengissa, Hollolassa ja Turun kauppakeskus Skanssissa. Siilinjärvellä Tokmanni keskitti kaikki myymälätoimintonsa pitkään palvelleeseen Tokmannin myymälään sulkemalla läheisessä liiketilassa toimineen Ale-Makasiini-myymälän.

Myöhemmin marraskuussa Tokmannin myymäläverkosto laajenee jälleen uudelle paikkakunnalle, kun ketju avaa uuden myymälän Virroille.¹)

¹) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

puh. 020 728 6030
harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.