Uusi Tokmanni Vaasaan ja Harjavaltaan

Pohjoismaiden suurin halpakauppakonserni Tokmanni avaa uuden myymälän Vaasassa ja Harjavallassa torstaina 27.11.2014 klo 9.00. Vaasan myymälän avajaistilaisuudessa Tokmanni-konsernia edustaa toimitusjohtaja Heikki Väänänen ja Harjavallan Tokmannin myyntijohtaja Panu Porkka.

Uudet myymälät sijaitsevat erittäin hyvillä liikepaikoilla, Vaasan myymälä Kivihaassa Kokkolantien välittömässä läheisyydessä osoitteessa Kokkokalliontie 8 65300 Vaasa ja Harjavallan Tokmanni torin vieressä osoitteessa Huovinkatu 4 29200 Harjavalta. Vaasassa uusi myymälä on paikkakunnan toistaiseksi ainoa Tokmanni. Harjavallassa uusi myymälä korvaa paikkakunnalla joulukuussa suljettavan vanhan Tokmanni-myymälän.

Uudet Tokmannit tarjoavat erittäin miellyttävän asiointikokemuksen. Myymälöiden monipuolisiin valikoimiin kuuluvat esimerkiksi teknokemian, sesongin ja vapaa-ajan tuotteet, taloustavarat, tekstiilit, lelut, kodintekstiilit, työkalut, nestekaasut, kodintekniikan ja viihteen tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet. Myymälöissä on lisäksi RAY:n pelikoneet ja Tax Free -palvelut. Muiden konsernin myymälöiden tavoin myymälät toimivat myös TokNet-verkkokaupan tilausten noutopisteenä. Vaasan myymälässä myydään lisäksi Veikkauksen pelejä. Myyntipinta-alaltaan Vaasan Tokmanni on noin 3 000 ja Harjavallan myymälä noin 2 050 neliömetriä. Molemmilla paikkakunnilla palvelee myymälöiden yhteydessä lisäksi erillinen puutarhamyymälä. Vaasassa puutarhamyymälä on kooltaan noin 500 ja Harjavallassa noin 420 neliömetriä.

Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänäsen mukaan uudet Tokmanni-myymälät vastaavat erinomaisesti hinta- ja laatutietoisten asiakkaiden vaatimuksiin.

– Harjavallassa uusi myymälämme on aiempaa isompi ja tarjoaa siten huomattavasti monipuolisemman valikoiman erilaisia kodin käyttötavaroita. Myös Vaasan Tokmannin tuotevalikoima on ilahduttavan monipuolinen. Uudet myymälämme ovat lisäksi viihtyisiä ja tuotteidemme hintataso on erittäin edullinen, joten olemme erittäin luottavaisia niiden menestyksen suhteen, Väänänen kertoo.

Tokmanni työllistää Vaasassa 14 ja Harjavallassa 12 henkilöä. Vaasassa myymäläpäällikkönä toimii Sini Männistö ja Harjavallassa Pia Vauhkonen. Vaasan Tokmanni on avoinna arkisin klo 9–21, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 12–18 ja Harjavallan Tokmanni arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 12–18.

Avajaistorstaista sunnuntaihin uudet Tokmannit ovat täynnä houkuttelevia avajaistarjouksia. Vaasassa ja Harjavallassa jaetaan lisäksi tuhat huiman suosion saavuttanutta yllätysämpäriä ilmaiseksi. Molemmissa myymälöissä on kahdessa ämpärissä tuotelahjojen lisäksi 100 euron lahjakortti Tokmanni-konsernin myymälöihin.

Tokmanni-konserni on laajentanut myymäläverkostoaan aktiivisesti viimeisinä vuosina. Vaasan ja Harjavallan myymäläavausten myötä Tokmanni on avannut tänä vuonna jo yhdeksän uutta myymälää. Ennen Vaasan ja Harjavallan myymäläavauksia Tokmanni avasi uuden myymälän Siilinjärvellä ja Oulun Ideaparkissa ja muutti uusiin liiketiloihin Hyvinkäällä lokakuussa. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni muutti uusiin liiketiloihin Pirkkalassa ja Ikaalisissa sekä avasi uuden myymälän Rovaniemellä ja Saarijärvellä.

Tokmanni-konsernin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan jatkossakin yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Strategiansa mukaisesti konserni pyrkii avaamaan vuosittain kolmesta viiteen uutta myymälää sekä etsimään nykyisille myymälöilleen uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikkakuntien asukkaita aiempaa monipuolisemmin palvelevia liiketiloja. Ensi vuoden osalta Tokmanni on julkistanut avaavansa uuden myymälän Loviisassa ja Orivedellä ensi kevään ja Jämsässä ja Kemissä ensi syksyn aikana.

Samaan aikaan uusien myymälöiden avausten kanssa Tokmanni-konserni on jatkanut myymäläketjujensa yhdistämistä Tokmanni-brändin alle. Tokmanni on yhdistänyt vuonna 2013 julkaisemansa Yksi yhtenäinen Tokmanni -strategian mukaisesti Tokmanni-myymäläketjuun jo yli 40 konsernin eri myymäläketjuihin kuulunutta myymälää. Konserni on jo luopunut Säästöpörssi- ja Vapaa Valinta -ketjunimen käytöstä, ja viimeiset Maxi-Makasiini-myymälät muuttuvat Tokmanneiksi Iisalmessa, Kiuruvedellä ja Lapinlahdessa Harjavallan ja Vaasan myymäläavausten kanssa samana päivänä 27.11.2014. Lisäksi samana päivänä Tokmanni yhdistää Tarjoustalon ja työkaluja myyvän Tarjoustalo Extran Tokmanni-myymäläketjuun Karjaalla. Marraskuun brändimuutosten myötä Tokmanni-ketjumyymälöitä on jo noin 110 kaikista konsernin lähes 150 myymälästä. Jäljellä olevat Tarjoustalo-, Robinhood- ja Maxi-Kodintukku-myymäläketjut jäävät halpakauppaketjun historiaan ensi vuoden aikana.

Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänäsen mukaan Tokmannin laajentuminen on perusteltua, sillä halpakaupalle koetaan olevan paljon kysyntää eri puolilla Suomea.

– Myymälöissämme vierailee viime vuotta enemmän asiakkaita. Myös myyntimme on kasvanut viime vuodesta. Yhdessä nämä seikat osoittavat asiakkaidemme arvostavan edullisia hintojamme ja monipuolista tuotevalikoimaamme. Uskomme uusien ja uudistettujen Tokmannien monipuolistavan tuotetarjontaa ja lisäävän hintakilpailua paikkakunnilla, mikä varmasti ilahduttaa asiakkaitamme jatkossakin, Väänänen kertoo.

Tokmanni Oy

Heikki Väänänen

etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tiedotteen valokuva on kuvituskuva Tokmanni-konsernin myymälästä. Median käyttöön tarkoitettuja valokuvia löytyy osoitteesta http://www2.emmi.fi/tokmanni/media.