Veikko ja Lahja Hurstin avustusjärjestölle jälleen merkittävä lahjoitus Tokmannilta ja Unilever Finlandilta

Tokmanni     Lehdistötiedote     29.11.2018 klo 15.10

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudenty lahjoitus 2018 Tokmanni ja Unilever Finland

Avustusjärjestö Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:n toimintaa johtava Heikki Hursti iloitsi vastaanottaessaan peräti 50 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen Tokmannilta ja elintarvike- ja päivittäistavaratuotteistaan tutulta Unilever Finlandilta Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksessa Mäntsälässä torstaina 29.11.2018.

Lahjoitus on jatkumoa Tokmannin ja Unilever Finlandin jo kahdeksan vuotta sitten aloittamalle hyväntekeväisyysyhteistyölle, jonka myötä osapuolet ovat lahjoittaneet hygieniatuotteita, elintarvikkeita ja monia muita tuotteita Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle yhteensä peräti 320 000 euron arvosta.

– Heikki Hursti ja kaikki muut Veikko ja Lahja Hurstin avustusjärjestössä tekevät mittaamattoman tärkeää työtä vähävaraisten ihmisten auttamiseksi täällä meillä Suomessa. Olemme erittäin ylpeitä siitä, että olemme tänäkin vuonna voineet tukea avustusjärjestön toimintaa ja osaltamme auttaa monia apua tarvitsevia, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle luovutetun 50 000 euron arvoisen lahjoituksen taustalla oli Tokmannin ja Unilever Finlandin 15.10.–11.11.2018 järjestämä kampanja, jossa jokainen Tokmannilla kampanja-aikana myyty Rexonan, Pepsodentin, Omon ja usean muun Unileverin tuotemerkin tuote kasvatti lahjoituspottia.

– Erityinen kiitos kuuluu kaikille kampanjatuotteita ostaneille ja sitä kautta lahjoituspottia kasvattaneille asiakkaillemme. Luonnollisesti haluamme kiittää myös tokmannilaisia ja yhteistyökumppaniamme Unilever Finlandia kampanjan toteuttamisesta. Peräti 50 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen avulla Hurstin avustusjärjestö voi tehdä ilahduttavan paljon ihmisten auttamiseksi, Rautiainen kertoo.

Myös Heikki Hursti kertoo olevansa erittäin tyytyväinen johtamansa avustusjärjestön saamasta tuesta.

– Haluan sydämeni pohjasta ja koko yhdistyksen puolesta kiittää siitä, että olette jälleen auttaneet toimintaamme tällä tärkeällä lahjoituksella. Lahjoituksesta on suurta apua meille ja ennen kaikkea heille, jotka tarvitsevat tukeamme, Hursti kertoo.

Kuvateksti: Tokmannin ja Unilever Finlandin 50 000 euron arvoinen tuotelahjoitus luovutettiin Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyötä johtavalle Heikki Hurstille Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskuksessa Mäntsälässä torstaina 29.11.2018. Oheisessa kuvassa ovat Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen (1. vasemmalta), markkinointipäällikkö Minna Varsta ja ostoryhmäpäällikkö Minna Wegelius, Heikki Hursti sekä Unilever Finlandin toimitusjohtaja Erja Hyrsky, Business Unit Manager Anniina Markkula ja kategoriajohtaja Lauri Vesala.

Mika Rautiainen

mika.rautiainen(at)tokmanni.fi

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry on suomalainen avustusjärjestö. Järjestö aloitti toimintansa 1960-luvulla, ja sen perusti sosiaalineuvos Veikko Hursti. Järjestön toimintaa johtaa nykyisin Veikon poika Heikki Hursti. Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, joista näkyvimmiksi ovat muodostuneet vähävaraisille ja syrjäytyneille suunnatut perinteiset juhlat, Köyhien Linnanjuhla Hakaniemen torilla itsenäisyyspäivänä ja Joulujuhla Helsingin Messukeskuksessa jouluaattona. Yhdistys toimii yhteistyössä useiden Suomen paikkakuntien ruuanjakeluyhdistysten kanssa.

Unilever on maailman johtavia elintarvikkeiden, kodin ja henkilökohtaisen hygienian tuotteiden toimija, jonka tuotteita myydään yli 190 maassa. Suomessa Unileverillä on myynti- ja markkinointiorganisaatio.

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Yli 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. 186:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.