Veli-Pekka Ääri nimitetty Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

Tokmanni     Lehdistötiedote     1.9.2021 klo 10.00

Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi on valittu valtiotieteen maisteri Veli-Pekka Ääri. Veli-Pekka aloittaa tehtävässään 1.10.2021.

Veli-Pekka Ääri on aikaisemmin toiminut muun muassa johtajana ja johtoryhmän jäsenenä SOK:lla vastuualueenaan asiakkuus, viestintä, markkinointi ja digitaaliset palvelut. Hänellä on kokemusta myös toimimisesta mainostoimistoissa Taivas-ryhmässä sekä TBWA Helsingissä. Uransa aikana Ääri on työskennellyt myös markkinointipäällikkönä ja asiakkuusjohtajana Elisa Oyj:ssä.

Veli-Pekka on kovan luokan markkinointi- ja viestintäammattilainen, jolla on mittava kokemus muun muassa kaupan toimialalta. Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju, ja sen brändi on laajasti tunnettu ja arvostettu. Veli-Pekka tuo vahvaa ja laaja-alaista kokemusta asiakaslähtöisestä ja monikanavaisesta markkinoinnista. Samalla hän vahvistaa erinomaisesti Tokmannin markkinointi- ja viestintäorganisaatiota sekä auttaa kehittämään Tokmanni-brändiä. Toivotan Veli-Pekan lämpimästi tervetulleeksi Tokmannille ja johtoryhmään, sanoo Mika Rautiainen, Tokmannin toimitusjohtaja.

– Olen matkani varrella oppinut tuntemaan suomalaista kuluttajaa sekä muuttunutta mediavaikuttamista. Nyt on hienoa päästä yhtenä lenkkinä toteuttamaan Tokmannin kasvustrategiaa, sanoo Veli-Pekka Ääri.

Mika Rautiainen

mika.rautiainen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.