Puheohjaus löytyy nyt myös TomTomin edullisemmasta navigaattorimallistosta

- WiFi-yhteyden ansiosta VIA 53 -navigaattorin päivittäminen onnistuu langattomasti

Tiedotusvälineille 9.5.2017

TomTom on julkaissut uuden VIA 53 -navigaattorin, joka tuo puheohjauksen ja WiFi-yhteyden myös alemman hintaluokan navigaattorimallistoon. Navigaattori lukee ääneen kuljettajalle saapuvat tekstiviestit, ja puheohjaus toimii Siri- ja Google Now -palveluiden kautta. Lisäksi VIA-navigaattorilla voi soittaa hands-free-puheluita.

Puheohjauksen ansiosta kuljettaja voi ohjata navigaattoria puheella, pitäen kädet ratissa ja silmät liikenteessä. Navigaattoria voi pyytää etsimään reitin tiettyyn osoitteeseen tai ennalta tuttuun paikkaan, kuten kotiin tai työpaikalle. Lisäksi puheen avulla voi zoomata näkymää tai säätää äänen voimakkuutta.

”Kuljettajat ympäri maailman haluavat päästä perille vaivattomasti, mutta samalla heille on tärkeää myös pysyä kärryillä älypuhelimensa tapahtumista. Me haluamme auttaa tässä ja tehdä matkustamisesta turvallisempaa”, TomTomin perustaja ja kuluttajatuotteista vastaava johtaja Corinne Vigreux kertoo.

TomTom VIA 53 on saatavilla viiden tuuman näytöllä varustettuna 9.5. alkaen suositushintaan 199,95 euroa. Navigaattori sisältää TomTom Traffic -liikennetiedot ja karttapäivitykset laitteen koko eliniän ajaksi.

Pressikuvat: https://www.dropbox.com/sh/ymhmwab62mfiwqm/AAAaB1bnromxR_EHnGEISthba?dl=0

Lisätiedot ja testilaitepyynnöt:

Maisa Mattila, viestintätoimisto Netprofile
maisa@netprofile.fi

TomTom

TomTom jalostaa teknologiaa helppokäyttöisiksi ja kaikkia hyödyttäviksi tuotteiksi. Yritys tuli tunnetuksi navigaattoreista, joiden avulla miljoonat ihmiset liikkuvat paikasta toiseen. Nyt TomTom tarjoaa myös GPS-urheilukelloja, reaaliaikaista liikennetietoa sekä ratkaisuja yritysten kalustonhallintaan. TomTomin neljä liiketoimintayksikköä ovat kuluttajat, telematiikka, ajoneuvot ja lisensointi. Vuonna 1991 perustetun yrityksen pääkonttori on Amsterdamissa, sillä on yli 4 700 työntekijää ja sen tuotteita myydään maailmanlaajuisesti. Lisätietoa: http://www.tomtom.com/