• TomTom/

TomTomin uusissa GO-navigaattoreissa elinikäiset kartat ja liikennekameratiedot

- Uudet GO-navigaattorit sisältävät nyt globaalit karttapalvelut, ja MyDrive tuo reaaliaikaisen ruuhkatiedon kännykkään ja tablettiin

Tiedotusvälineille 29.4.2015

TomTom tuo elinikäiset ja globaalit karttapalvelut sekä liikennekameratiedot uusiin GO-navigaattoreihinsa. Globaalit karttapalvelut antavat käyttäjälle mahdollisuuden navigoida ympäri maailman ilman lisämaksuja, GO-navigaattorin kestoiän ajan. Liikennekameratiedot sisältävät kiinteiden ja liikkuvien liikennekameroiden sijainnin, ja nämäkin tiedot ovat käytettävissä laitteen kestoiän ajan.

TomTom GO 510, 610, 5100 ja 6100 sisältävät monipuolisen ja helppokäyttöisen kosketusnäyttöliittymän, 3D-kartat ja näppärän jalustan. Navigaattoreita on saatavilla viiden ja kuuden tuuman näytöillä.

TomTom GO -navigaattorit sisältävät myös reaaliaikaisen Traffic-liikennetiedon, jonka avulla ajaja voi välttää ruuhkat ja suunnitella nopeimman reitin kohteeseen. TomTomin palvelu sisältää kaikki kartoitetut tiet, joihin yhdistyy miljoonista tietolähteistä tuleva liikenneinformaatio.

"Lisäämällä GO-navigaattoreihin elinikäiset kartat ja tiedot liikennekameroista meillä on nyt tarjolla kattavin paketti, jonka olemme koskaan lanseeranneet", sanoo TomTomin kuluttajatuotteista vastaava toimitusjohtaja Corinne Vigreux.

MyDrive tuo TomTomin palvelut kännykkään ja tablettiin

TomTom MyDrive on verkkosivusto ja sovellus, joka tuo TomTomin palvelut kätevästi kännykkään, tablettiin ja tietokoneeseen. MyDriven avulla käyttäjä voi perehtyä ruuhkatietoon, suunnitella reitin ja lähettää sen GO-navigaattorin jo ennen autoon astumista. Myös omien suosikkipaikkojen tallentaminen on nyt helpompaa kuin koskaan.

TomTom MyDrive on avoin kolmansille osapuolille ja sovelluskehittäjille. Tämä mahdollistaa täysin uudet navigointi-innovaatiot, jotka ovat kaikkien TomTomin käyttäjien saatavilla.

MyDrive sisältyy kaikkiin uusiin GO-navigaattoreihin. Vanhoihin malleihin sen saa ohjelmistopäivityksen yhteydessä. MyDrive-sovellus on saatavilla iOS- ja Android-laitteisiin App Store- ja Google Play -kaupoista toukokuussa. Tätä ennen sen saa ladattua osoitteesta mydrive.tomtom.com.

TomTom Traffic on saatavilla TomTom GO 510 ja GO 610 -navigaattoreihin kännykän kautta. TomTom GO 5100 ja GO 6100 -navigaattorit sisältävät sisäänrakennetun SIM-kortin.

TomTom GO -navigaattorit ovat saatavilla verkkokaupasta osoitteesta www.tomtom.com ja myymälöistä alkaen hintaan 229 euroa.

Lisätiedot:

TomTom NavKit -navigointijärjestelmästä

TomTom Go -laitteiden ja MyDrive-sovelluksen aivot on NavKit- järjestelmä, joka ohjaa kaikkien markkinoille tuotavien TomTom-navigointituotteiden toimintaa. NavKit sisältää kehittynyttä reittiteknologiaa, intuitiivisen kohdehaun sekä interaktiiviset 2D- ja 3D-kartat yli 125 maasta. Toistetuissa itsenäisissä vertailuissa NavKit-järjestelmällä varustetut laitteet auttavat kiertämään ruuhkat paremmin ja vievät perille nopeammin kuin mitkään muut navigointituotteet. Lisätietoa osoitteesta http://automotive.tomtom.com/en/navigation-software/navkit-tomtoms-navigation-engine.

TomTomista

TomTom on liikkuvan ihmisen asialla. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa tekevät joka päivä parempia valintoja TomTomin tuotteiden avulla. Maailman johtavana navigointi- ja karttatuotteiden valmistajana tunnettu TomTom kehittää myös GPS-urheilukelloja, kalustonhallintaratkaisuja ja paikkatietotuotteita. TomTomin neljä liiketoimintayksikköä ovat kuluttajat, ajoneuvot, lisensointi ja telematiikka. Vuonna 1991 perustetun yrityksen pääkonttori on Amsterdamissa, sillä on 4 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään 43 maassa. Lisätietoa: www.tomtom.com.