Uudistunut TomTom Sports -sovellus motivoi liikkumaan

– TomTom Sports seuraa henkilökohtaista kehitystä eikä vain kerää dataa

Tiedotusvälineille 5.1.2017

TomTom uudistaa yrityksen urheiluvälineiden kanssa käytettävän urheilusovelluksen. Yhdessä ammattiurheilijoiden ja TomTomin käyttäjien kanssa kehitetty TomTom Sports motivoi liikkeelle henkilökohtaisten viestien, aktiivisuusvertailuiden, entistä tarkempien urheilutulosten ja monipuolisten sosiaalisen median jakotoimintojen avulla.

"Olemme kehittäneet puettavia urheiluvälineitä vuodesta 2009, ja tänä aikana ihmisten käytössä olevan datan määrä on moninkertaistunut. Pelkkä informaatio ei kuitenkaan vielä riitä tai motivoi liikkeelle. Uusi TomTom Sports on sovellus, joka lisää käyttäjän ymmärrystä omasta kehityksestä ja siitä, miten juuri hänen kannattaisi treenata", kertoo TomTomin kuluttajatuotteista vastaava johtaja Corinne Vigreux.

TomTom Sports tukee 12 eri urheilulajia, kuten juoksemista, pyöräilyä, uimista, laskettelua, polkujuoksua ja vaeltamista. TomTomin laitteiden kanssa sovellus voi antaa tietoa leposykkeestä tai jopa kehonkoostumuksesta.

Edistyneille treenaajille tarjolla on sekuntitasolle vievää urheilusuoritusten analytiikkaa. Edistymistä voi seurata vertailemalla tuloksia omiin henkilökohtaisiin ennätyksiin.

TomTom Sports on yhteensopiva mm. Stravan, Nike+:n, Endomondon, MapMyFitnessin ja Runkeeperin kanssa.

TomTom Sports tulee saataville App Store- ja Google Play -palveluihin tammikuusta alkaen. Sovellus toimii iOS- ja Android-järjestelmillä ja on käytettävissä seuraavien TomTom-laitteiden kanssa: TomTom Runner, TomTom Touch, TomTom Adventurer, TomTom Spark ja TomTom Multi-Sport.

Lisätietoa osoitteesta: www.tomtom.com/sportsapp

Kuvia tuotteesta ja esittelyvideo: https://www.dropbox.com/sh/xwicvjbnlbac93y/AADRNo0yI5rk9S2WZOU5oavsa?dl=0

Tietoa yhteensopivuudesta

Android-laitteilla TomTom suosittelee Bluetooth Smartia (4.1 tai uudempi) sekä Androidin versiota 4.4 tai uudempaa. TomTom Sports -sovelluksen käyttö yhdessä TomTom-laitteen kanssa vaatii internet-yhteyden.

Tuettujen puhelimien lista päivittyy jatkuvasti. Sovellus toimii seuraavissa Android-puhelimissa:

• Samsung S7, S7 Edge, S6, S6 Edge, S5, S5 Mini, S5 Plus, S4, S4 Mini, A3, A5, Note 3, Note 4, J5
  • Nexus 5, 5X, 6
  • HTC One M8, M9
  • LG G3, G4
  • Sony Xperia Z3, Z3 Compact, Z5, Z5 Compact
  • Huawei P8, P8 Lite
  • OnePlus One

iOS-laitteilla tuki yltää aina iPhone 4S -puhelimeen ja iOS 8 -järjestelmään asti. TomTom Sports -sovelluksen käyttö yhdessä TomTom-laitteen kanssa vaatii internet-yhteyden.