Uusi TomTom Go Mobile on ilmainen navigointisovellus Androidille

- Globaali karttapalvelu ja reaaliaikainen ruuhkatieto tarjolla suomalaisille

Tiedotusvälineille 4.3.2015

TomTom tuo uuden liikennetiedot sisältävän navigointisovelluksen suomalaisten Android-käyttäjien saataville. Globaalit karttapalvelut ja reaaliaikaisesti päivittyvät ruuhkatiedot ovat tarjolla ilmaiseksi ensimmäisille 75 kilometrille joka kuukausi. Rajattoman vuosilisenssin voi ostaa sovelluksesta.

TomTomin tavoitteena on auttaa pääsemään kohteeseen nopeammin. Uusi mobiilisovellus sisältää TomTom Go -navigointilaitteista tutun käyttöliittymän, offline-kartat, helppokäyttöisen reitityksen sekä tiedot ruuhkatilanteesta ja liikennekameroista. Yhteensä 111 maata kattavien ja ilman verkkoyhteyttä toimivien karttojen ansiosta sovellus on oiva matkakumppani matkailijoille.

"Suunnittelimme mobiilisovelluksen kokonaan uusiksi, jotta kaikki Android-käyttäjät pystyvät kokeilemaan navigointi- ja ruuhkapalveluitamme ja välttämään pahimmat ruuhkarysät. Uusi TomTom Go Mobile on tehty kuljettajille, jotka haluavat TomTomin parhaat ominaisuudet älypuhelimeensa", sanoo TomTomin kuluttajatuotteista vastaava toimitusjohtaja Corinne Vigreux.

Ilmaiset 75 kilometriä tulevat käyttöön kalenterikuukauden ensimmäisenä päivänä aina kuukaudeksi kerrallaan. Sovelluksen kaikkien ominaisuuksien hyödyntäminen vaatii mobiilidatan käyttöä.

Rajattoman käytön sisältävä vuoden lisenssi maksaa 19,99 euroa ja kolmen vuoden lisenssi 44,99 euroa. Käyttö vaatii Gmail-tilin, Android-käyttöjärjestelmää käyttävän älypuhelimen (v4.0.3 tai uudempi) sekä vähintään 800 x 480 pikselin resoluutiolla varustetun näytön.

TomTom Go Mobile -sovellus on ladattavissa maksutta Google Play -kaupasta.

TomTom Go Mobile -sovelluksen ominaisuuksia:

* TomTom Traffic: Ruuhkapalvelu antaa reaaliaikaista liikennetietoa sovelluksen koko käyttöiän ajan
* Heti matkaan: Paina suosikkikohdettasi ja reitti latautuu saman tien
* Nopea haku: Intuitiivinen hakupalvelu alkaa etsiä kohdetta heti, kun alat kirjoittaa
* Kohteet: Sovellukseen on valmiiksi ladattu miljoonia kohteita huoltoasemista hotelleihin
* Nopeuskamerat: Tarkat ja ajoissa saatavat varoitukset auttavat välttämään ylinopeussakkoja
* Offline-kartat: Kartat latautuvat suoraan matkapuhelimeen, joten navigointi ei vaadi verkkoyhteyttä ja aiheuta roaming-maksuja ulkomailla
* Globaali karttapalvelu: Aina ajantasaiset kartat auttavat pääsemään perille 111 maassa
* TomTom NavKit: Go Mobilen aivot eli järjestelmä, joka ohjaa lähes kaikkien markkinoille tuotavien TomTom-tuotteiden toimintaa.

Tietoa nykyisille TomTom Navigation -sovelluksen käyttäjille:

* Vanha TomTom Navigation -sovellus poistuu myynnistä Suomen Google Play -kaupasta
* Nykyiset käyttäjät löytävät vanhan sovelluksensa Google Playn My Apps -kohdasta
* TomTom Navigation -sovelluksen kartat eivät enää päivity
* TomTom Traffic- ja Nopeuskamera-palveluiden ostajat pääsevät käyttämään palveluita toistaiseksi
* Nykyiset asiakkaat saavat kolmen vuoden TomTom Go Mobile -lisenssin hintaan 0,5 euroa.

Lisätietoa tuotteesta: www.tomtom.com/navigation/android/go-mobile
Tarkat maakohtaiset karttatiedot: http://tomtom.com/19212

Lisätiedot:

TomTom on liikkuvan ihmisen asialla. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa tekevät joka päivä parempia valintoja TomTomin tuotteiden avulla. Maailman johtavana navigointi- ja karttatuotteiden valmistajana tunnettu TomTom kehittää myös GPS-urheilukelloja, kalustonhallintaratkaisuja ja paikkatietotuotteita. TomTomin neljä liiketoimintayksikköä ovat kuluttajat, ajoneuvot, lisensointi ja telematiikka. Vuonna 1991 perustetun yrityksen pääkonttori on Amsterdamissa, sillä on 4 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään 43 maassa. Lisätietoa: www.tomtom.com.