Käytetyn pyörän ostajalla on yllin kyllin valinnanvaraa

-          Tenavien potkupyöriä löytyy jo käytettynä, tavarafillareita ja sähköpyöriä harvakseltaan

Lehdistötiedote, 25.4.2013

Polkupyörien jälleenmyynti kasvaa selvästi vuosi vuodelta. Hyväkuntoisia pyöriä sekä myydään että ostetaan. Verkon kauppapaikka Tori.fi:ssä on tänä keväänä laitettu myyntiin ennätysmäärä polkupyöriä, yli 21 000 kappaletta. Pyörämerkeistä halutuin on Jopo.

Eniten pyöriä myydään Uudellamaalla, yli 4 800 kappaletta, seuraavaksi eniten Pohjois-Pohjanmaalla ja Pirkanmaalla.  Etsityimpiä ovat lastenpyörät. Keskimääräinen hintapyyntö pyörästä Torissa on 115 euroa, lastenpyörästä noin 70 euroa.

”Lastenpyöriä alkoi olla jo niin paljon liikkeellä, että päätimme helpottaa niiden etsimistä ja jaotella ne tuumakoon mukaan. Tämä on ollut ilmeisen tervetullut uudistus. 12-, 16- ja 20-tuumaisissa on Torissa eniten valinnanvaraa”, Tori.fi:n toimitusjohtaja Jussi Lystimäki kertoo.

Viime aikoina varsinkin pääkaupunkiseudulla on katukuvassa näkynyt yhä enemmän Amsterdamin kaduilta tuttuja tavarankuljetuspyöriä sekä pikkulasten harjoitteluun sopivia polkimettomia potkupyöriä. Nuorisolle kiinnostavimmat ovat BMX- ja ns. mummopyörät.

”Tavarafillareita ja potkupyöriä on tosiaan haettu enemmän kuin aiempina vuosina. Potkupyöriä alkaa jo löytyä käytettynä, mutta tavarafillareilla on selvästi menossa vasta ensimmäinen sukupolvi. Niitä ei vielä näy käytettynä myynnissä kuin harvoin”, Jussi Lystimäki sanoo.

Sähköpyöriä näkyy käytettyjen joukossa silloin tällöin.

Käytettyä pyöräänsä myyvälle Jussi antaa vinkiksi, että kannattaa laittaa hyvä kuva ja kertoa ilmoituksessa tuumakoon lisäksi vaihteiden määrä, pyörän ikä sekä myös se, jos siihen on vaihdettu uusia osia vastikään. Ostajan kannattaa tarkastaa pyörän kunto ja koeajaa se paikan päällä.

Lisätiedot:

Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja, puh. 040 549 3218, jussi@tori.fi

Susanna Neiglick, PR- ja viestintäpäällikkö, puh. 050 303 1986, susanna@tori.fi

Tori.fi on vuonna 2009 toimintansa aloittanut kauppapaikka, jossa suomalaiset voivat ostaa, myydä ja antaa verkossa tavaraa. Torin kautta toiselle tarpeeton muuttuu jollekin toiselle tarpeelliseksi, kun ihmisten ja perheiden elämäntilanteet ja -vaiheet vaihtuvat. Tori.fi-palvelun käyttö on helppoa, sillä se ei edellytä rekisteröitymistä. Palvelun käyttäminen on ilmaista niin yksityis- kuin yritysilmoittajillekin. Lisäksi Torin käyttö sopii koko perheelle, sillä jokainen palveluun jätetty ilmoitus tarkistetaan ennen julkaisemista. Torin taustalla on Ruotsin suurin kauppapaikka Blocket.se, jota käyttää päivittäin yli miljoona ruotsalaista. Torin omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group. Lisätietoa: www.tori.fi