Tori.fi tähtää verkon autokaupan ykköseksi

- Kaisa Niemelä-Oksala nimitetty kasvattamaan Torin autoalan liiketoimintaa ja rakentamaan yhteistyötä autoliikkeiden kanssa

Tiedotusvälineille 13.5.2015

Suomen suosituin verkon kauppapaikka Tori.fi tavoittelee asemaa autokaupan tärkeimpänä markkinapaikkana yhteistyössä autoliikkeiden kanssa.

Autoilmoitusten määrä kasvoi Torissa viime vuonna 106 prosenttia. Yksityishenkilöiden jättämissä autoilmoituksissa Tori.fi on jo noussut Suomen suosituimmaksi autojen markkinapaikaksi, ja nyt mukaan halutaan myös autoliikkeiden tarjonta.

"Autoalan haastava tilanne ja käynnissä oleva digitaalinen murros tarjoavat otollisen hetken ottaa seuraava askel palvelukehityksessä. Torin ja autoliikkeiden yhteistyö yhdistää autoalan tarpeet sekä oma osaamisemme ja kokemuksemme kuluttajapalveluiden rakentamisessa", Torin toimitusjohtaja Jussi Lystimäki sanoo.

Verkkokaupan trendit osoittavat kohti yhä helppokäyttöisempiä palveluita. Myös automarkkinoilla on tilausta ketterälle toimijalle, joka tuo sekä kuluttajille että autoliikkeille moderneja tapoja löytää toisensa verkossa. Kuluttajalähtöisesti kehitetyt ja mobiililaitteille optimoidut palvelut auttavat myyjiä tavoittamaan halukkaat ostajat oikeaan aikaan ja oikealla tarjonnalla.

Torin autokauppaa vauhdittaa Kaisa Niemelä-Oksalan nimitys kehityspäälliköksi. Hän vastaa jatkossa autoalan liiketoiminnasta ja asiakkuuksista.

Ennen Torin tiimiin liittymistä Niemelä-Oksala johti puolentoista vuoden ajan Autotalli.com-palvelua Alma Median palveluksessa. Tätä ennen hän työskenteli telealalla konsultointitehtävissä. Niemelä-Oksalalla on vahvaa kokemusta asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisestä sekä ymmärrystä auto-ostoksilla liikkuvien kuluttajien tarpeista.

"Tavoitteeni on palvella Torin ensimmäisenä löytäneiden pitkän linjan autoharrastajien ohella laajempaa autoista kiinnostunutta yleisöä. Haluamme auttaa autoliikkeitä palvelemaan kaikkia autojen ostajia ja myyjiä verkossa entistä paremmin. Kuluttajalle tämä tarkoittaa yhä vaivattomampia autokauppoja sekä uusia auton omistamiseen liittyviä palveluita", Kaisa Niemelä-Oksala kertoo.

"Torin yli miljoona viikottaista kävijää on joukko hyvin monenlaisia ihmisiä, jotka tulevat Toriin selailemaan tarjontaa ja tekemään kauppaa. Pystymme tarjoamaan autoliikkeille yleisön, jota on hankala tavoittaa muista kanavista yhtä kustannustehokkaasti ja oikea-aikaisesti", Lystimäki sanoo.

Tori.fi on osa mediakonserni Schibsted Media Groupia, jolla on useita autoportaaleja eri puolilla Eurooppaa. Esimerkiksi Norjassa ja Ruotsissa Schibstedin autoportaalit ovat markkinajohtajia.

Lisätietoa:

Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja

jussi@tori.fi

Kaisa Niemelä-Oksala, kehityspäällikkö

kaisa@tori.fi

Tori.fi on vuonna 2009 toimintansa aloittanut kauppapaikka, jossa suomalaiset voivat ostaa, myydä ja antaa verkossa tavaraa. Torin kautta toiselle tarpeeton muuttuu jollekin toiselle tarpeelliseksi, kun ihmisten ja perheiden elämäntilanteet ja -vaiheet vaihtuvat. Torin käyttö on helppoa, sillä se ei edellytä rekisteröitymistä. Palvelun käyttäminen on ilmaista niin yksityis- kuin yritysilmoittajillekin. Lisäksi Torin käyttö sopii koko perheelle, sillä jokainen palveluun jätetty ilmoitus tarkistetaan ennen julkaisemista. Torin taustalla on Ruotsin suurin kauppapaikka Blocket.se, jota käyttää päivittäin yli miljoona ruotsalaista. Torin omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, joka pyörittää vastaavia kauppapaikkoja 27 maassa.