• Tori.fi/

Vertaiskaupan ilmastojalanjälki on nyt laskettu – tervetuloa Second Hand Effect -julkistustilaisuuteen

Kutsu 3.10.2017

MITÄ: Tori.fi esittelee Second Hand Effect -hankkeen, fiksusta kuluttamisesta ja kiertotaloudesta keskustelemassa Suomen Luonnonsuojeluliitto ja Sitra, tarjolla aamupala hävikkiruoasta

MISSÄ: Artek 2nd Cycle, Pieni Roobertinkatu 4–6

MILLOIN: ke 11.10. klo 8.30–10

Suomen suosituimman verkon kauppapaikka Tori.fi on ensimmäistä kertaa laskenut vertaiskaupan vaikutuksen hiilijalanjälkeen ja päästöihin. Ennakkotietona voimme kertoa, että se on positiivisella tavalla iso.

Hiilijalanjäljen laskeminen on osa Schibstedin laajaa Second Hand Effect -hanketta, jonka tuloksia esittelemme keskiviikkona 11.10. aamiaistilaisuudessa, johon joko sinä tai joku muu toimituksenne edustaja olette lämpimästi tervetulleita.

Kahdeksan eri maata kattavassa tutkimuksessa on mukana Schibstedin omistamat Tori.fin kaltaiset verkon kauppapaikat Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Unkarissa ja Marokossa. Yhteensä alustoilla käyty kauppa säästi 16,3 miljoonaa tonnia hiilidioksidipäästöjä vuonna 2016, mikä vastaa esimerkiksi yli kymmentä miljoonaa kymmenen kilometrin matkaa henkilöautolla.

Kiertotalouden arkipäiväistymisestä, fiksusta kuluttamisesta ja valintojen vaikutuksesta ovat Torin kanssa mukana keskustelemassa Jouni Nissinen (Suomen Luonnonsuojeluliitto) sekä Matti Astrich (Sitra). Kaikki puhujat ovat tilaisuuden jälkeen käytettävissä haastatteluihin.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot
Ilmoittaudu tilaisuuteen sähköpostitse
tuomas@netprofile.fi tai puhelimitse 040 822 4149.