Tornator voitti kestävyysraportointikilpailun biodiversiteettisarjan

Report this content

Tornator on voittanut biodiversiteetti-kategorian Suomen tilintarkastajat ry:n vuodesta 1996 järjestämässä kestävyysraportointikilpailussa. Palkinto jaettiin 16.11.2022 Aalto-yliopistolla. Kilpailuun osallistui yhteensä 46 yritystä.

Yhdeksän eri organisaation edustajista koostuva tuomaristo kiitteli perusteluissaan, että Tornator raportoi biodiversiteettiin liittyvät pitkän aikavälin suunnitelmat ja tavoitteet sekä korostaa koko arvoketjun läpinäkyvyyttä. Tornator myös kytkee luonnon monimuotoisuustavoitteet johdon pitkän aikavälin tulospalkkioihin.

Palkinnon Tornatorin puolesta vastaanottanut ympäristöpäällikkö Heikki Myöhänen kertoo olevansa erittäin ilahtunut huomionosoituksesta ja kiittelee kaikkia yhtiön monimuotoisuustyön sekä kestävyysraportoinnin parissa työskennelleitä.

– Palkinto tuli erittäin ajankohtaisesta monimuotoisuusaiheesta ja kilpailu käytiin korkeatasoisessa seurassa. Tämä osoittaa, kuinka tärkeää on valita oman näköiset ja konkreettiset monimuotoisuustavoitteet, jolloin myös niiden raportointi on sujuvaa.

Tornatorin vuonna 2021 lanseeraama kymmenvuotinen monimuotoisuusohjelma tarkoittaa käytännön tekoja, kuten suojelua ja elinympäristöjen ennallistamista metsäluonnon monimuotoisuuden turvaamiseksi.

Tuija Luukkanen, yritysvastuupäällikkö, puh. 040 5029062.

*********************************

Tornator on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Se omistaa metsiä Suomen lisäksi Virossa ja Romaniassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2021 noin 129 miljoona euroa ja taseen koko noin 2,4 miljardia euroa. Konserni työllistää suoraan noin 190 henkilöä. Kaikkiaan yhtiön metsät työllistävät suoraan omaa henkilökuntaa sekä yrittäjiä ja heidän työntekijöitään noin 1500 henkilötyövuoden verran. Emoyhtiön omistajat ovat suomalaisia, pääosin institutionaalisia sijoittajia. Tornatorin missio on luoda kestävää hyvinvointia metsästä.

Lainaukset

Ympäristöpäällikkö Heikki Myöhänen