Solheim Cupia isännöi ensi vuonna Killeen Castle Meathin kreivikunnassa

Solheim Cup saapuu Irlantiin syyskuussa 2011. Turnauksen pitopaikkana toimii maan vanhin ja hienoin normannilinna, 1100-luvulta peräisin oleva Killeen Castle.

Kolmipäiväinen kilpailu on naisgolfin arvostetuin tapahtuma, joka tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kannustaa eurooppalaiset voittoon vuoden 2009 Illinois’n turnauksessa koetun tappion jälkeen. Neljän viime vuoden aikana tapahtumaa on seurannut paikan päällä yli 100 000 fania, ja samanlaista yleisöjoukkoa odotetaan myös Irlantiin vuoden 2011 turnaukseen.

Killeen Castle

Killeen Castle on ainutlaatuinen kokonaisuus: Samalla paikalla on seissyt yksi Irlannin vanhimmista normannilinnoista, jonka historia ulottuu 1100-luvulle. Lisäksi linnan 242 hehtaarin mailla on Jack Nicklausin suunnittelema avara golfkenttä, Euroopan ainoa lähipeliin keskittyvä golfkoulu Dave Pelz Scoring Game School sekä pian avautuva luksushotelli ja -kylpylä.

Killeen Castle sijaitsee aivan kuvankauniin Dunsanyn kylän vieressä. Siellä yhdistyvät maalais- ja kaupunkielämän parhaat puolet, sillä Dublinin keskustaan ja kansainväliselle lentokentälle on vain 25 minuutin matka.

Meathin kreivikunta

Muun muassa Dublinin, Louthin ja Kildaren kreivikuntiin rajautuva Meath on historiallisesti merkittävää aluetta jopa kansainvälisessä mittakaavassa. Knowthin ja Dowthin megaliittihaudat sekä tuhat vuotta pyramideja vanhempi Newgrangen megaliittihauta muodostavat UNESCOn maailmanperintökohteen, joka tunnetaan iirinkielisellä nimellä Brú na Bóinne. Muita matkailijoiden suosimia paikkoja ovat korkeasta rististään ja pyöreästä tornistaan tunnettu Kellsin luostari, Trimin normannilinna, legendaarinen Taran kukkula Navanin lähellä sekä Slanen pyhä kukkula.

Golfaa Irlannissa

Irlannin saarella on enemmän golfausmahdollisuuksia kuin missään muussa samankokoisessa maassa. Pelaajat voivat valita 440 golfradasta ja kokea kolmanneksen maailman links-luonnonradoista, jotka tarjoilevat henkeäsalpaavia maisemia: vihreitä ruohomattoja, sään pieksemiä rantadyynejä, taustalla kohoavia vuoria ja kenttiä ympäröiviä järviä.

Yksi Irlannissa golfaamisen hauskimmista puolista on niin kutsuttu 19. reikä. Radan viimeiseltä reiältä voi nimittäin astua suoraan klubitaloon ja yhtyä ilonpitoon Guinnessin tai irlantilaisen viskin voimalla. Irlantilaisten mielestä peliä ei ole mitään syytä päättää viheriölle, joten käy sisään, rentoudu, kuuntele perinteistä irlantilaismusiikkia ja jaa tarinoita toisten golfaajien kanssa!

Lisätietoa Irlannin saaresta löydät osoitteesta www.discoverireland.com.

Mediatiedustelut:

Linn Brekell

Markkinointi ja viestintä

Puh: + 45 3317 7232, matkapuh: + 45 2336 2257

Sähköposti:lbrekell@tourismireland.com

Glenda Reid, markkinointi- ja viestintäapulainen

Puh: + 45 3317 7234

Sähköposti:greid@tourismireland.com

Tiedoksi toimittajille:

Solheim Cup on nimetty PING-golfvarusteiden valmistajan Karsten Solheimin ja hänen perheensä mukaan. Joka toinen vuosi järjestettävä golfkilpailu on arvostetuin naisammattilaisten kansainvälinen joukkuekisa. Vastakkain ovat parhaat amerikkalaisgolfarit LPGA-kiertueelta sekä LET-kiertueen parhaat eurooppalaispelaajat.