Jyväskylän Para School Day -kiertue on lauantaina 11.5. kaikkien koettavana

Suosittu Para School Day -kiertue rantautuu lauantaina 11.5.2019 kello 10.00-14.00 ensimmäistä kertaa koko perheen avoimeksi tapahtumapäiväksi Jyväskylässä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Toyota Auto Finlandin kanssa Jyväskylän O.K. Auton toimitiloissa. Tapahtuma on osa Toyotan Start Your Impossible –liikettä, jonka tavoitteena on tarjota tasavertaisia liikkumismahdollisuuksia kaikille.

Tilaisuudessa on mahdollisuus kokeilla maalipalloa, pyörätuolikoripalloa ja ketteryyttä pyörätuolilla. Urheilijavieraina tilaisuudessa ovat maalipalloilija Miika Honkanen ja jyväskyläläinen parauimari Leo Lähteenmäki, joka alitti hiljattain Tokion 2020 kisarajan. Sopiva tila tapahtumalle löytyi yllättävästä paikasta, sillä autot tekevät päivän ajaksi tilaa eri lajien kokeiluille autoliikkeessä.

"Lauantaina järjestettävä tapahtuma on osa kokonaisuutta, jossa paralympialajeja tuodaan monilla eri tavoilla suomalaisten kokeiltavaksi. Koko ajan kasvava yhteistyö Toyotan kanssa Para School Day -kiertueella on yksi esimerkki siitä, miten pystymme yhdessä yritysyhteistyön kautta tarjoamaan merkityksellisiä kokemuksia ja edistämään yhdenvertaisuutta", iloitsee Paralympiakomitean yrityssuhdepäällikkö Timo Mäkynen.

Toyotan ydinarvoihin kuuluu paremman liikkuvuuden mahdollistaminen kaikille. Osalle tämä tarkoittaa alati energiatehokkaampia autoja tai muita liikkumistapoja, mutta osalle pikemminkin liikkuvuuden itsensä mahdollistamista. Toyotan Start Your Impossible -liike tuo kaikkeen tähän yhteenkuuluvuutta, liikkumisen tuomaa iloa sekä vapautta kaikille taustoista tai elämäntilanteesta riippumatta. Liikkumisen ja liikunnan avulla on myös mahdollista vaikuttaa ehkäisevästi yhteiskunnan eri osissa tapahtuvaan syrjintään, ja ihmisten keskinäinen kunnioitus onkin ollut yksi Toyotan ydinarvoja jo yrityksen perustamisesta lähtien.

"Meillä on erinomaisia kokemuksia nyt jo toista kertaa Paralympiakomitean kanssa yhteistyössä järjestettävästä Para School Day powered by Toyota –kiertueesta. Paremman liikkuvuuden ja erilaisten liikuntamuotojen esittelyn avustaminen sopii arvoillemme erinomaisesti, ja haluamme mahdollistaa tämän kokemuksen myös isolle yleisölle melko ennennäkemättömässä paikassa – autoliikkeessä. Koemme tämän tapahtuman olevan luonnollinen seuraava askel meille tärkeän Para School Day –konseptin tunnettuuden kasvattamiseksi", toteaa Toyota Auto Finland Oy:n markkinointijohtaja Mikko Kekäläinen.

Para School Day powered by Toyota -liikuntapäivissä ollaan yhden viikon ajan yhdessä kunnassa ja vieraillaan viikon jokaisena päivänä eri koulussa. Tämä mahdollistaa sen, että vuoden 2019 aikana kosketuksensa eri vammaisurheilulajeihin saa yhteensä jopa yli 20 000 oppilasta. Päivä on koko koulun yhteinen kokemus, joka antaa eväitä erilaisuuden kohtaamiseen, yhdenvertaisuuden lisäämiseen ja toisten oppilaiden arvostukseen. Vuoden 2019 tavoitteeksi Paralympiakomitea ja Toyota ovat yhdessä asettaneet kiertueen koon kasvattamisen sekä Para School Day -konseptin tunnettuuden parantamisen.

Lisätiedot:

Toyota Auto Finland Oy