Muutoksia Toyota Auto Finland Oy:n johdossa

• Toimitusjohtaja Kari Skogster siirtyy 1.7.2020 alkaen eläkkeelle 35 Toyota-palvelusvuoden jälkeen
  • Toyota Auto Finland Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.7.2020 alkaen on nimitetty myyntijohtaja Heikki Freund
  • Toyota Auto Finland Oy:n myyntijohtajaksi on nimitetty 1.7.2020 alkaen jälkimarkkinointijohtaja Jussi Mäkelä hoitaen toistaiseksi myös jälkimarkkinointijohtajan tehtäviä oman tehtävänsä ohella

Toyotan sekä Lexuksen Suomessa toimivan maahantuojan Toyota Auto Finland Oy:n toimitusjohtaja Kari Skogster siirtyy eläkkeelle 1.7.2020 alkaen. ”Oltuani osana Toyotan menestystarinaa 35 vuoden ajan minun on aika tehdä tilaa seuraavalle kapteenille tässä laivassa, jonka luotsaaminen on ollut erittäin upea kokemus. Jään suurella mielenkiinnolla seuraamaan Toyotan, sen osaavien työntekijöiden ja kaikkien jälleenmyyjiemme menestystä myös jatkossa, vaikkakin etänä,” kertoo Kari Skogster.

”Tiedän kaikkien Toyotalla yhtyvän kiitoksiini, kun esitän ne Kari Skogsterille poikkeuksellisen pitkästä ja ansiokkaasta urasta yrityksen palveluksessa. Itselleni on suuri etuoikeus jatkaa tätä työtä Suomen luotetuimman ja suosituimman automerkin, sen työntekijöiden, jälleenmyyjien ja asiakkaiden parissa. Myyntijohtajan tehtävät jätän rauhallisin mielin Jussi Mäkelän kokeneisiin käsiin, ja toivotan hänelle sen parissa parasta menestystä”, kommentoi muutoksia puolestaan Toyota Auto Finland Oy:n uusi toimitusjohtaja Heikki Freund.

Tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa tästä linkistä.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.