Toyota bZ4X -mallin toimitukset alkavat

• Toyota aloittaa täysin uuden täyssähköautonsa, Toyota bZ4X:n toimitukset
  • Toyota bZ4X aloittaa Toyotan Beyond Zero -alabrändin alaisten täyssähköautojen esiinmarssin

Toyota Auto Finland Oy voi ilolla ilmoittaa Toyotan täysin uuden täyssähköautomallin, Toyota bZ4X:n toimituksien aloittamisesta. Odotus uutuuden testaamiseksi Suomessa on ollut kova, ja siihen on varmasti vaikuttanut automedian positiiviset ensikommentit kesäkuussa tapahtuneiden ensikoeajojen jälkeen. Tällä on varmasti ollut vaikutusta myös tilauskirjojen täyttötahtiin jo ennen kuin ensimmäinenkään asiakas on päässyt koeajamaan autoa.

Toyota bZ4X avaa pelin Toyotan uuden Beyond Zero -alabrändin sisällä tarjoten paljon enemmän kuin “vain” päästötöntä ajonautintoa. Toyotan jo neljälle vuosikymmenelle ulottuva kokemus liikenteen ja liikkumisen sähköistämisestä näkyy ja tuntuu. Erityisesti täyssähköautoille suunniteltu e-TNGA-alustarakenne tarjoaa skaalautuvuutta, joka varmistaa loistavien ajo-ominaisuuksien ja mahtavat sisätilat myös malliperheen tuleviin malleihin.

Toyota bZ4X kantaa ylpeänä myös perinteitä pitkään jatkuneesta SUV-mallien kehitystyöstä. Etuvetoisia malleja siivittää 150 kW / 204 hv tehoinen ja 265 Nm maksimiväännön tuottama sähkömoottori. Nelivetoisten AWD-mallien eAxle-akselistoihin sijoitettujen sähkömoottorien yhteisteho on 160 kW / 218 hv ja yhteisvääntö 337 Nm. Nämä yhdistettynä uuteen X-MODE -järjestelmään tarjoaa tehoa ja tarkkuutta haastavissa olosuhteissa ajamiseen.

Litium-ioni-tyyppinen korkeajänniteakku mahdollistaa jopa 516 km sähköisen ajonautinnon. Toyotan mittava kokemus korkeajänniteakuista antaa selkänojaa luottamukselle: akkuturva varmistaa, että vähintään 70 % korkeajänniteakun kapasiteetista on käytettävissä aina 10 vuoteen tai miljoonaan kilometriin asti.

Ilmeisten sähköajoon liittyvien ominaisuuksiensa lisäksi Toyota bZ4X tarjoaa kuljettajalleen sekä matkustajilleen leveän paletin korkealuokkaisia ja viimeisintä teknologiaa edustavia ominaisuuksia, kuten uusimman Toyotan multimediajärjestelmän, liitettävyysominaisuudet ja tietenkin viimeisimmät turvallisuusjärjestelmät.

Uuteen Toyota bZ4X -malliin voi tutustua tämän linkin kautta.