Toyota Corolla ja RAV4 saavuttivat täydet viisi tähteä Euro NCAP-törmäystesteissä

• Toyotan uutuusmallit, Corolla ja RAV4 saavuttivat kumpikin täyden viiden tähden tuloksen Euro NCAP-törmäystesteissä
  • TNGA –perusrakenne tarjoaa erinomaisen lähtökohdan hyvälle turvallisuudelle
  • Uusi Toyota Safety Sense 2 –järjestelmä tuo aktiivisen turvallisuuden varusteet vakiona kumpaankin malliin
  • Turvallisuus ei ole Toyotalle varuste vaan olennainen ominaisuus

Aiemmin tänä vuonna esitellyt Toyota Corolla- ja RAV4-mallit ovat saavuttaneet täyden, viiden tähden tuloksen vuodelle 2019 kiristyneillä Euro NCAP-kriteereillä tehdyistä törmäystesteistä.

Sekä Corolla että RAV4 saavuttivat erinomaisen tuloksen kaikissa Euro NCAP –kategorioissa:

Aikuiset Lapset Jalankulkijat ja pyöräilijät Avustinjärjestelmät
Corolla 95% 84% 86% 77%
RAV4 93% 87% 85% 77%

Corollan ja RAV4:n huipputulokset alleviivaavat TNGA-alustarakenteen erittäin jäykkää rakennetta, joka mahdollistaa erinomaisen passiivisen turvallisuuden niin kokoonpainuvien kuin törmäysvoimia ohjaavien rakenteidensa ansiosta.

Osana Toyotan sitoumusta tuoda kehittyneitä aktiivisen turvallisuuden järjestelmiä laajemmin saataville sekä Corollassa että RAV4:ssä on vakiona uusin versio Toyota Safety Sense –järjestelmästä. Toyota Safety Sense sisältää Pre-Collision -järjestelmän (PCS) jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella, mukautuvan vakionopeussäätimen, kaistallapito- ja kaistanseuraamistoiminnot (LDA & LTA), automaattiset kaukovalot (AHB) sekä liikennemerkkien tunnistuksen (RSA).

Corollan ja RAV4:n Pre-Collision –järjestelmä sai täydet pisteet kaupunkinopeuksilla välttäen kaikki törmäykset. Suuremmissakin nopeuksissa järjestelmä osoitti toimivuutensa välttäen kaikki törmäykset hitaammin liikkuvaan ajoneuvoon kaikilla nopeuksilla. Paikallaan olleeseen ajoneuvoon törmäyksen autot välttivät suurimassa osassa tapauksia ja vähentäen törmäysnopeutta lopuissa tapauksissa.

Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistus toimi erinomaisesti auttaen autoa välttämään törmäykset kaikissa testitilanteissa ja eri valaistusolosuhteissa.

Nämä testitulokset kertovat omaa kieltään Toyotan turvallisuushakuisuudesta. Tavoitteessaan tarjota aina parempia autoja Toyotan tärkein päämäärä on turvallisuus. Tämän tavoitteen saavuttaakseen Toyota ei tarjoa uusinta turvatekniikkaa vain paremmin varusteltuihin malleihin vaan tuo ne kaikkien saataville – kuten Corollan ja RAV4:n tapauksessa on tehty vakioimalla nämä varusteet.

Lisätietoja Euro NCAP -törmäystestauksesta: www.euroncap.com