Toyota Corolla nousi toukokuun myydyimmäksi malliksi

• Uusi Toyota Corolla oli toukokuun myydyin automalli Suomessa (656 kpl / 6,2 %)
  • Myös uusi RAV4 ja Yaris ovat tukevasti myydyimpien Top 10 -listalla
  • Toyotan markkinaosuus alkuvuodesta henkilöautoissa 13,2 %, tavara-autoissa 12,7 %

Alkuvuodesta Suomessa esitelty Toyota Corolla on saanut erinomaisen vastaanoton, ja runsaasti mielenkiintoa osakseen kahminut mallisto nousikin Suomessa toukokuun myydyimmäksi automalliksi. Kolmen korimallin Corolla-mallistosta suosituin vaihtoehto on ollut Touring Sports -farmarimalli 53 % osuudella. Lopuista vastaa 24 % osuudella sedan- ja 23 % osuudella hatchback-malli. Corolla on myös ehdottomasti uusien hybridivoimalinjojen sanansaattaja, sillä kaikista Suomeen rekisteröidyistä uusista Corolla-malleista peräti 96,5 % edustavat Toyotan uusinta, neljännen sukupolven hybriditekniikkaa.

Kestosuosikki Toyota Yaris on mukana neljännellä sijalla alkuvuoden rekisteröinneissä 1 838 kappaleella, ja tälle vuodelle täysin uudistunut Toyota RAV4 on mukana segmenttinsä kärkikahinoissa 855 rekisteröidyllä autolla. Myös RAV4-mallin suosituin voimalinja on hybridi – 76 % myynnistä on kohdistunut hybridiin.

Kokonaisuudessaan Toyotan markkinaosuus oli henkilöautojen osalta toukokuussa 14,8 %, alkuvuoden osalta henkilöautoissa 13,2 % ja tavara-autoissa 12,7 %. Henkilöautojen osalta Toyota on siis merkkinä markkinoiden ykkönen ja tavara-autojen osalta kolmas.