Toyota Corollan uusi aikakausi

• Corolla palaa vuonna 2019 maailmanlaajuisesti mallinimenä Toyotan uuden sukupolven C-segmentin autoihin, minkä jälkeen niin Hatchback-, Sedan- kuin Touring Sports – korimalleja myydään Corolla-nimellä.
  • Samalla Auris poistuu mallinimenä Euroopan markkinoilta.
  • Uudistus ajoittuu mallin siirtyessä globaaliin TNGA-alustarakenteeseen (Toyota New Global Architecture), minkä myötä kaikki kolme korimallia tulevat olemaan saatavilla uusimmalla hybriditeknologialla.
  • Corolla on maailman myydyin mallinimi yli 45 miljoonalla ajoneuvolla vuoden 1966 ensiesittelystään lähtien.
  • Malli-ja nimimuutoksen myötä Corolla lähtee jälleen tavoittelemaan Suomen myydyimmän automallin titteliä.

Toyotan valmistamat C-segmentin Hatchback, Sedan sekä Touring Sports -korimallit kantavat jatkossa maailmanlaajuisesti kaikkien aikojen myydyimmän automallin, Corollan nimeä. Aurisin mallinimi jää historiaan uuden sukupolven Corolla-malliston esittelyn myötä keväällä 2019.

Uudelleennimeäminen on looginen askel mallin siirtyessä hyödyntämään TNGA-alustarakennetta (Toyota New Global Architecture) kaikissa kolmessa korimallissa.

”TNGA:n suunnittelu- ja designfilosofia tuovat kokonaan uuden ulottuvuuden seuraavan sukupolven C-segmentin malleillemme. Corollan legendaarinen nimi luo ihanteellisen pohjan uuden sukupolven tuotteiden tunteisiin vetoaviin ominaisuuksiin: erottuvaan muotoiluun, hienostuneisiin sisätiloihin, houkutteleviin ajo-ominaisuuksiin sekä tehokkaisiin mutta taloudellisiin hybridivoimalinjoihin”, sanoi Toyota Motor Europen toimitusjohtaja Dr. Johan van Zyl. ”Tuskin olisi parempaa hetkeä laajentaa Corolla-mallistoa kuin uuden sukupolven autojen esittelyn yhteydessä.”

”Suomessa Corolla on ollut kautta aikain ehdottomasti tunnetuin Toyotan malleista. Uuden sukupolven Corolla-mallisto tulee mullistamaan käsitykset, ei ainoastaan Corollasta, vaan C-segmentin autoista yleisesti. Samalla uskomme, että se tulee siivittämään Corollan kilpailemaan Suomen myydyimmän automallin tittelistä”, toteaa Toyota Auto Finland Oy:n toimitusjohtaja Kari Skogster.

Uusi Corolla Touring Sports näkee päivänvalon Pariisin autonäyttelyssä Hatchback-korimallin rinnalla, kumpikin luonnollisesti hybrideinä.