Toyota esittelee uuden brändi-ilmeensä

• Toyota Motor Europe esittelee uuden logon ja visuaalisen ilmeen
  • Uusi ilme ilmentää uutta, liikkuvuuden mukaista digitaalista aikaa
  • Brändin uusiutuminen Euroopassa alkaa uuden Yaris-mallin myötä

Toyota esittelee uuden eurooppalaisen brändi-ilmeensä, minkä olennaisimpia muutoksia edelliseen verrattuna ovat uusittu logo sekä typografia. Se ilmentää muutoksellaan uutta aikaa Toyotalle, sillä käynnissä oleva muutos vie Toyotaa entistä vauhdikkaammin autonvalmistuksesta liikkuvuuden mahdollistavaksi yritykseksi. Laajenevan ja monimuotoistuvan asiakaskunnan mukaisesti kehitetty brändi tukee yrityksen laajaa palvelutarjontaa ja on kauttaaltaan helposti lähestyttävä niin digitaalisissa kuin fyysisissä rajapinnoissa.

Uutta visuaalista identiteettiä ovat jalostaneet niin yksinkertaistamisen kultainen periaate kuin neljä avainasiaa: edellä oleva ajattelu, mobiiliyhteensopivuus, premium-tuntuma sekä jatkuvuus yli yrityksen sisäisten toimialojen ja palveluiden.

Brändin visuaalinen ilme

Toyotan uusi logo tiivistyy edellisestä yksinkertaiseen kaksiulotteiseen designiin ja sanan “Toyota” poistumiseen logon yhteydestä - onhan logo jo itsessään kauttaaltaan tunnettu niin maailmalla kuin Euroopassa. Design ilmentää yksinkertaisuutta, läpinäkyvyyttä ja modernia aikaa. Se sopii yhtäältä digitaaliseen ympäristöön kuin fyysiseenkin. Uutta logoa käytetään jatkossa viestinnän eri muodoissa edellisen logon koristaessa yhä Toyota-merkkisiä autoja. Toyota-jälleenmyyjien identifikaatio säilyy toistaiseksi ennallaan ja uudistusta toteutetaan näiltä osin lähivuosina.

Uusi visuaalinen identiteetti sisältää myös uudistetun typografian (Toyota Type), mikä on myöskin tarkoitettu sekä digitaaliseen että fyysiseen käyttötarkoitukseen. Se tukee yhtiön seuraavaa askelta verkon avulla tapahtuvien liikkuvuuspalveluiden käyttöönotossa.

Uusittu visuaalinen ilme selkeyttää ja yhtenäistää myös Toyotan sisällä olevien eri toimialojen ja palveluntuottajien ilmettä. Esimerkiksi vakuutuspalveluita tuottava Toyota Insurance Management -osion brändinimi on jatkossa Toyota Insurance Services kuvastaen palvelutarjonnan kasvua uusien liikkuvuustapojen myötä. Euroopan tasolla Toyota Plus -nimellä tunnettu vaihtoautojärjestelmä tunnetaan puolestaan jatkossa nimellä Toyota Approved Used.

“Kehitimme uuden visuaalisen brändi-ilmeen ajatellen tulevaisuutta. Halusimme mahdollistaa entistä paremman yhteyden asiakkaisiimme aikana, jolloin sähköistettyjen ajoneuvomme tarjonta, liikkuvuuspalvelumme ja online-palvelumme kasvavat voimakkaasti. Design mahdollistaa paremman näkyvyyden asiakkaillemme, ja se nähdään käytössä ensimmäistä kertaa innovatiivisen, neljännen sukupolven Yaris Hybrid -mallin esittelyn yhteydessä”, kertoo muutoksesta Didier Gambart (Vice President, Sales, Marketing & Customer Experience, Toyota Motor Europe)

Tähän tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa tästä linkistä.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.