Toyota esittelee uuden kompaktin crossover-mallin Eurooppaan

• Uusi ja persoonallisuudessaan uniikki B-SUV-segmentin malli yhdistää kompaktiuden ja dynaamisen muotoilun
  • Uutuusmalli perustuu Toyotan skaalautuvaan alustarakenteeseen GA-B -kokoluokassa
  • Mallia tullaan tuottamaan Ranskassa Yaris-mallin rinnalla

Toyota Motor Europe (TME) ilmoitti tänään 14.1.2020 Amsterdamissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa täysin uuden mallin mukaantulosta Euroopan mallistoon. Kompaktin crossover-mallin nimi ja lanseerausaikataulu tullaan ilmoittamaan myöhemmin keväällä. Autosta näytettiin ainoastaan tyylitelty siluetti. GA-B -perusrakenteen skaalautuvuuden ansiosta ulkomitoiltaan ja akseliväliltään hyvinkin erilaiset mallit ovat mahdollisia - kuten samaa perusrakennetta käyttävä uuden sukupolven Yaris, joka esitellään myöhemmin tänä vuonna.

“Tämä uutuus kasvaa suoraan Yaris-mallin suosion jatkeeksi, ja odotamme näiden kahden mallin muodostavan noin 30 prosenttia Toyotan myyntiluvuista vuonna 2025”, totesi uutuudesta Matthew Harrison (Executive Vice President, TME). “Odotusaika lopullisen designin esittelyyn ei ole pitkä, ja siitä tullaan huomaamaan ettei kyseessä ole vain koriltaan muokattu ja alustaltaan korotettu Yaris. Sen sijaan uusi malli on todella uusi ja jännittävä lisäys mallistoomme, eikä sen kompakti, dynaaminen design jätä persoonallisuudessaan ketään kylmäksi.”

Uutuusmallia tullaan tuottamaan Yaris-mallin rinnalla Toyota Motor Manufacturing Francen (TMMF) tuotantolaitoksilla Ranskan Onnaingissa, Valenciennesin vieressä.

Tähän tiedotteeseen liittyvä video on ladattavissa tästä linkistä.