TOYOTA GAZOO Racing aloittaa Toyota GR Supra GT4 –mallin myynnin 2020

Report this content

Genevessä esitelty Toyota GR Supra GT4 -konseptimalli on herättänyt paljon kiinnostusta. TGR aloittaakin GT4-luokkaan suunnitellun kilpurin myynnin asiakastiimeille vuonna 2020.

TOYOTA GAZOO Racing ilmoitti tänään, että Toyota GR Supra GT4 –mallin tuotanto alkaa asiakastiimeille vuonna 2020. Tämän on saanut aikaan merkittävä kiinnostus konseptimallin ympärillä, mikä esiteltiin aiemmin tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä sekä Toyota GR Supran osallistuminen Nürburgringin 24 tunnin ajoihin kesäkuussa. TOYOTA GAZOO Racing aikoo vahvistaa entisestään panostustaan asiakastiimien kanssa tehtävään yhteistyöhön parantaen siten mahdollisuuksia aina parempien autojen valmistamiseen kilpailukokemuksen karttuessa.

Toyota GR Supra GT4 on hiljattain esiteltyyn Toyota GR Supraan perustuva urheiluauto – TOYOTA GAZOO Racingin ensimmäiseen maailmanlaajuiseen malliin – ja sen tuotannosta sekä kehitystyöstä vastaa Toyota Motorsport GmbH.

GT4-luokka on suosiotaan voimakkaasti kasvattava kilpailuluokka, sillä kyseisessä luokassa kustannustaso pysyy maltillisena verrattuna esimerkiksi pykälää ylempänä olevaan, tunnettuun ja suosittuun GT3-luokkaan verrattuna. GT4-luokassa on jo nyt paljon kilpailusarjoja ympäri maailman, mm. Super Taikyu -sarja Japanissa, GT4 European -sarja sekä VLN Endurance Championship Nürburgring –kilpailu Euroopassa, ja Michelin Pilot Challenge –sarja Yhdysvalloissa.

Toyota GR Supra nähdään jo tällä hetkellä NASCAR Xfinity –sarjassa Pohjois-Amerikassa ja vuonna 2020 sillä aletaan kilpailla myös Japanissa Super GT GT500 –luokassa. Toyota GR Supra GT4:n saapuminen mahdollistaakin entistä laajemmalle joukolle moottoriurheilufaneja uuden mallin näkemisen tositoimissa ympäri maailmaa.

TOYOTA GAZOO Racing on toiminut Toyota GR Supra GT4 –mallin toteuttamiseksi läheisessä yhteistyössä kolmen teknisen yhteistyökumppanin kanssa: Akrapovič on mukana pakoputkiston suunnittelussa sekä toteutuksessa, Pirelli renkaiden osalta sekä Ravenol voiteluaineiden osalta.

Toyota GR Supra GT4 –mallin tarkemmat tiedot mukaanlukien tarkat tekniset tiedot, myyntialueet sekä myynnin aloitus tarkentuvat myöhemmin tämän vuoden aikana.

Tähän tiedotteeseen liittyvät kuvat löytyvät tästä linkistä.

Toyota GR Supra GT4:

Alusta & kori