TOYOTA GAZOO Racing esittelee uuden GR GT3 -konseptiauton Tokion autonäyttelyssä

• GR GT3 -konseptiauto jatkaa ”yhä parempia kilparadoilta jalostettuja autoja” -teemaa

• Rajoitettu 500 kappaleen erä GRMN Yaris -autoja Japanin markkinoille

• Uusi bZ4X GR Sport -konseptiauto

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) on sitoutunut edistämään myös asiakkaidensa moottoriurheilupyrkimyksiä. Uuden GR GT3 -konseptiauton suunnittelun keskiössä on ollut ennen muuta ”kuljettaja ensin” -lähestyminen sekä tavoite valmistaa sellainen auto, jonka moottoriurheilusta innostuneet asiakkaat haluaisivat ajokikseen amatöörisarjojen kuninkaana pidettyyn GT3-sarjaan.

Kuten GR Yarisin kohdalla, TGR on pyrkinyt hyödyntämään eri moottoriurheilusarjoista saatua kokemusta ja tuomaan kilparadoilta kerätyt opit myös GR GT3 -autoon. TGR:n tavoitteena on jalostaa kilparadoilta houkuttelevia autoja jokapäiväiseen autoiluun eikä kehittää tuotantomalleista autoja moottoriurheilutarkoituksiin.

Rajoitettu erä GRMN Yaris -autoja Japanin markkinoille

GRMN Yarisin kehitystyö alkoi ”Morizon”, pääjohtaja Toyodan halusta tarjota asiakkaille auto, joka on mahdollista räätälöidä yksilöllisiin tarpeisiin, kuten moottoriurheiluun.

Uutta GRMN Yarisia valmistetaan rajoitettu 500 kappaleen erä Japanin markkinoille. Auto on noin 20 kg kevyempi, 10 mm kapeampi ja 10 mm matalampi kuin perus-Yaris mm. paremman aerodynamiikan ja matalamman painopisteen saavuttamiseksi.

bZ4X GR Sport -konseptiauto

bZ4X-täyssähköautoon perustuva bZ4X GR Sport -konseptiauto tarjoaa vieläkin enemmän ympäristöystävällistä suorituskykyä ja ajamisen nautintoa. Suuret renkaat, urheilulliset istuimet ja korin mattamustat koristeosat erottavat konseptimallin bZ4X-perusmallista.

GR Heritage -varaosaohjelma

Uusi GR Heritage -varaosaohjelma auttaa asiakkaita pitämään rakastetut, jo elämää nähneet autonsa edelleen tieliikennekäytössä. Ohjelman tarkoituksena tuoda jo lakkautettuja varaosia uudelleen tuotantoon aitoina Toyota-varaosina. Tokiossa on esillä mm. A70 Supra-, A80 Supra-, Toyota 2000GT- sekä AE86 Corolla Levin/Sprinter Trueno -malleihin sekä Land Cruiser 40 -sarjaan tuotettuja varaosia.

Seuraa YouTubessa

TOYOTA GAZOO Racingin englanninkielinen lehdistötilaisuus on katsottavissa reaaliajassa YouTubessa tämän linkin kautta perjantaina, 14.1. klo 14:15–15:00 Suomen aikaa. Lähetyksen tallenteen voi katsoa myöhemmin samasta linkistä.

Tähän tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa tästä linkistä.