Toyota Geneven autonäyttelyssä

• Laaja uusien itselataavien hybridien mallisto nähtävillä
  • Toyota GR Supra ensimmäistä kertaa Euroopassa
  • AYGOn kaksi uutta varustetasoa
  • Digitaalinen on-demand -lehdistötilaisuus

Nähtävillä koko uudistunut itselataavien hybridien mallisto

Toyota tuo Geneveen leveän kattauksen uusimpia mallejaan. Piakkoin Suomeen saapuvista malleista esillä on mm. uusi Camry sekä kevyesti uudistunut Prius, joka on saanut uudistuksen yhteydessä myös nelivetoisuuden pitkän varustelistansa jatkeeksi. Kumpikin näistä uutuuksista on Suomessa kevään 2019 aikana.

Uusi Corolla on ensimmäistä kertaa nähtävillä kaikkien kolmen korimallin voimin. Sporttinen hatchback ja eleganttisen tyylikäs sedan esittäytyvät rinta rinnan uuden, ison Corolla Touring Sportsin kanssa. Kokoluokassaan kompaktit ulkomitat omaava Corolla TS pitää sisällään mahtavan suuret ja erinomaisen monikäyttöiset sisätilat. Uudistuksen ytimessä on TNGA-perusrakenne, jota myös Corolla on kahdennentoista sukupolvensa myötä siirtynyt käyttämään.

Lisäksi nähtävillä on kaksi erikoismallia Corollasta, TOYOTA GAZOO Racingin inspiroima Corolla GR Sport sekä Corolla Trek. Ensinmainittu tuo Corollan hatchback- ja TS-malleihin vahvan ripauksen urheilullista ulkonäköä, kun taas toinen on Toyotan ja polkupyörävalmistaja Trekin yhteistyön innoittama malli, joka tarjoaa eväitä aktiiviseen elämäntyyliin mm. 20 mm korkeamman maavaran myötä. Kummatkin erikoismallit saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2020. Kolmen korimallin vahvuudella nähtävä Corolla-mallisto on Suomessa maaliskuun 2019 lopussa.

Vauhdin paluu Eurooppaan

Uusi Toyota GR Supra saapuu ensimmäistä kertaa Euroopassa kaikkien ihailtavaksi Geneveen. Kuusisylinterinen ahdettu voimanpesä pitkittäin edessä ja takaveto tuovat takaisin legendaarisen mallinimen täysin uudella tavalla. Tiivistettyä äärimmäisyyttä huokuva malli pitää sisällään myös äärimmäistä tarkkuutta, jotta kaikki kuljettajat voivat nauttia uuden Toyota GR Supran huippuunsa hioituista ominaisuuksista. Ja ehkä myös jotain muuta on nähtävillä…

Toyota GR Supra saapuu Suomeen kesällä 2019.

AYGO x-cite ja x-style

Toyota-malliston kompaktein mutta sielukas edustaja AYGO uudistuu kahden varustetasonsa osalta. Geneven autonäyttelyssä on ensimmäistä kertaa nähtävillä uudet x-style- sekä x-cite –varustetasot.

x-style –varustetason valkoista ulkoväriä korostaa pirteän oranssi, avattava kangaskatto. Oransseja yksityiskohtia löytyy lisäksi niin auton keulasta, takaosasta kuin sivulta sekä vanteista. Sisällä sen pianomustalle keskikonsolille annetaan kontrastia niin ikään oransseilla yksityiskohdilla.

x-cite –varustetason tunnistaa erittäin näyttävästä ulkoväristä, jossa oranssi ulkoväri kohtaa mustan katon ja kiiltomustat kevytmetallivanteet. Sisätiloissa korkeakiiltoinen keskikonsoli mukautuu sulassa sovussa mm. tuuletussuulakkeiden sekä etuistuinten oransseihin tehosteisiin.

Kummassakin varustetasossa on vakiona mm. 7” kosketusnäyttö peruutuskameralla, älyavainjärjestelmä sekä Toyota Safety Sense –varusteet. Uudet x-style- ja x-cite –varustetasot saapuvat Suomeen alkukesästä 2019.

Digitaalinen on-demand –lehdistötilaisuus

Jo Pariisin autonäyttelyssä 2018 koetulla tavalla Toyota jatkaa lehdistötilaisuuden pitämistä digitaalisessa, kaikkien saavutettavissa olevassa muodossa.

Lehdistötilaisuuden sisältö on nähtävillä niin Toyotan osastolla Geneven autonäyttelyn ajan kuin myös 5.3.2019 alkaen osoitteessa genevams.toyota-europe.com sekä Toyota Motor Europen YouTube-kanavalla osoitteessa youtube.com/user/ToyotaEurope.

Tähän tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa tästä linkistä.