Toyota julkaisi kaksi tarkastuskampanjaa

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 13.11.2018 kaksi (2) tarkastuskampanjaa liittyen AYGO-mallin takaovien ikkunoihin sekä polttoainesäiliöön. Ensiksi mainitun kampanjan piiriin kuuluu Suomessa 2 876 autoa ja toiseksi mainitun kampanjan piiriin ei kuulu Suomessa yhtään autoa, Euroopassa 493.

Tarkastuskampanja takaovien ikkunoihin

Kampanjan piiriin kuuluu helmikuun 2005 - tammikuun 2014 välillä valmistetut AYGO -mallit. Autoja on Suomessa 2 876 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa takaovien ikkunoiden liimaus saattaa rakoilla. Tällöin ikkunalasi on kiinni yhden kiinnityspisteen varassa, ja tällöin voidaan havaita esim. kasvanut melutaso tai veden pääsy sisään matkustamoon.

Euroopan laajuisesti kampanja koskee n. 568 000 autoa ja mahdollisia ongelmatilanteita on havaittu 29 kappaletta. Tietojemme mukaan yhtään tästä aiheutunutta onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ikkunalasin liimaus uusitaan veloituksetta.

Tarkastuskampanja polttoainesäiliöön

Kampanjan piiriin kuuluu osa maaliskuun 2006 - syyskuun 2018 välillä valmistetuista AYGO-malleista. Kampanjan piiriin kuuluvia autoja ei ole Suomessa yhtään kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa valmistusprosessista johtuen polttoainesäiliön seinämävahvuus voi olla paikoitellen määriteltyä paksuutta ohuempi. Tällöin polttoainevuoto voi olla ääritilanteissa mahdollinen.

Tietojemme mukaan yhtään ongelmatilannetta ei ole esiintynyt (kutsu koskee Euroopassa 493 autoa), eikä yhtään tästä aiheutunutta onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä polttoainesäiliö tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan veloituksetta uuteen.