Toyota julkaisi kaksi tarkastuskampanjaa

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 29.1.2020 kaksi (2) tarkastuskampanjaa, kaksi (1) liittyen Prius-, Prius+- sekä Prius PHEV-mallien kuljettajan turvavyön muistutusjärjestelmään sekä yhden (1) liittyen Yaris GRMN -mallin polttoainejärjestelmään. Ensiksi mainitun kampanjan piiriin kuuluu Suomessa 642 autoa sekä viimeksi mainitun kampanjan piiriin Suomessa kaksi (2) autoa.

Tarkastuskampanja kuljettajan turvavyön muistutusjärjestelmään

Kampanjan piiriin kuuluvat elokuun 2014 - heinäkuun 2019 välillä valmistetut Prius-, Prius+- sekä Prius PHEV -mallit. Autoja on Suomessa 642 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa kuljettajan turvavyön lukossa sijaitseva turvavyön kiinnityksen tunnistava tunnistin voi olla viallinen. Viallinen tunnistin voi aiheuttaa sen, ettei järjestelmä tunnista turvavyön olevan käytössä ajoneuvolla ajettaessa ja turvavyön muistutin on jatkuvasti aktivoituna. Koska kyseessä on osa ajoneuvon turvavarustelua, on Toyota päättänyt julkaista tarkastuskampanjan.

Tietojemme mukaan viallinen kuljettajan turvavyön muistutin ei ole aiheuttanut yhtään onnettomuutta eikä muita vaaratilanteita.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä kuljettajan turvavyön lukkolaite tunnistimineen vaihdetaan veloituksetta uuteen.

Tarkastuskampanja polttoainejärjestelmään

Kampanjan piiriin kuuluvat heinäkuun 2017 - huhtikuun 2018 välillä valmistetut Yaris GRMN -mallit. Autoja on Suomessa kaksi (2) kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa sylinterikanteen kiinnitetty polttoaineen jakoputki voi löystyä kiinnityksestään, mikä puolestaan saattaa aiheuttaa moottorin värähtelyn seurauksena polttoainevuodon polttoainesuuttimilta.

Tietojemme mukaan maailmanlaajuisesti yhtään ongelmatilannetta, onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien molempien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä polttoaineen jakoputken kiinnityspultit välilevyineen vaihdetaan veloituksetta uuteen.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.