Toyota julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 29.11.2018 tarkastuskampanjan liittyen tiettyjen Corolla-, Auris- ja Avensis-mallien polttoainejärjestelmään. Kampanjan piiriin kuuluu Suomessa n. 40 000 autoa.

Tarkastuskampanja polttoainejärjestelmän haihtuvien päästöjen talteenottojärjestelmään

Kampanjan piiriin kuuluvat syyskuun 2006 - syyskuun 2017 välillä valmistetut, tietyt bensiinikäyttöiset Corolla-, Auris- ja Avensis-mallit. Näitä autoja on Suomessa n. 40 000 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa polttoainejärjestelmään kuuluva, haihtuvien päästöjen talteenottoon tarkoitettu komponentti voi materiaaliteknisistä syistä kehittää hiusmurtuman komponentin kuoreen. Tässä tapauksessa haihtuvia päästöjä ja siten polttoaineen hajua saattaa päästä ulkoilmaan.

Tietojemme mukaan maailmanlaajuisesti yhtään ongelmatilannetta, onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ko. komponentti vaihdetaan veloituksetta uuteen.