Toyota julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 20.12.2018 liittyen tiettyjen RAV4-, Verso, -Auris ja Avensis-mallien polttoainejärjestelmään. Kampanjan piiriin kuuluu Suomessa yhteensä 17 autoa.

Tarkastuskampanja polttoaineen ruiskutussuuttimiin

Kampanjan piiriin kuuluu tietyt tammikuun 2014 – toukokuun 2018 välillä valmistetut, 1.6- tai 2.0-litraisella dieselmoottorilla varustetut RAV4-, Verso-, Auris- ja Avensis-mallit. Autoja, joihin kampanja Suomessa kohdistuu on seuraavasti: 10 Versoa, kuusi (6) Avensista ja yksi (1) RAV4.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa polttoaineen ruiskutussuuttimen kiristysmomentti sylinterikanteen ei ole riittävä. Tällöin suuttimen tiiviste voi alkaa vuotaa, jolloin pakokaasua ja / tai polttoainetta voi kulkeutua moottorin ulkopuolelle muodostaen mahdollisen turvallisuusriskin.

Euroopan laajuisesti kampanja koskee 1 938 autoa ja mahdollisia ongelmatilanteita on havaittu neljässä (4) autossa. Tietojemme mukaan yhtään ongelmatilannetta, onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut. Suomessa ongelmatilanteita ei ole esiintynyt.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä suuttimien kiristysmomentti varmistetaan ja tarvittaessa suutin / suuttimet uusitaan veloituksetta.