Toyota julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 20.5.2020 tarkastuskampanjan liittyen Toyota RAV4 -mallin alustaan. Tarkastuskampanjan piiriin kuuluu Suomessa 153 autoa.

Tarkastuskampanja alustaan / etuakselistoon

Kampanjan piiriin kuuluvat lokakuussa 2019 valmistetut RAV4 -mallit. Maailmanlaajuisesti kampanjan alaisia autoja on n. 30 000 kappaletta, joista Suomessa 153 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa etualatukivarsien pinnalla voi olla materiaalivirheestä aiheutuneita halkeamia. Ajoneuvon käyttöiän aikana nämä pintahalkeamat voivat mahdollisesti kehittyä koko materiaalivahvuuden lävistäviksi halkeamiksi ja vaikuttaa pyöräntuennan vakauteen. Koska kyseessä on oleellinen osa ajoneuvon ajovakauden ja turvallisuuden osalta, on Toyota päättänyt julkaista tarkastuskampanjan.

Tietojemme mukaan pintahalkeamat etualatukivarsissa eivät ole aiheuttaneet yhtään onnettomuutta eikä muita vaaratilanteita.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä kumpikin etualatukivarsi vaihdetaan veloituksetta uuteen.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.