Toyota julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 30.11.2022 tarkastuskampanjan liittyen Toyota Avensis -mallien SRS-järjestelmään. Kampanjan piiriin kuuluu Suomessa n. 18 900 autoa ja kampanja on jatkoa monia merkkejä viimeisen kuuden vuoden aikana koskeneille turvatyynyjärjestelmän tarkastuskampanjoille.

Tarkastuskampanja kuljettajan SRS-turvatyynyyn

Kampanjan piiriin kuuluu elokuun 2002 ja huhtikuun 2006 välillä valmistettuja Avensis-malleja. Autoja on Suomessa n. 18 900 kappaletta. Kampanja on jatkoa monia merkkejä viimeisen kuuden vuoden aikana koskeneille turvatyynyjärjestelmän tarkastuskampanjoille.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa kuljettajan kaksivaiheinen turvatyyny ja tarkemmin turvatyynyn täyttölaitteen pyrotekninen seos voi altistua ilmankosteuden ja lämpötilavaihteluiden aikaansaaman muutokselle täyttöaineen koostumuksessa. Täyttöaineen koostumuksen muutos voi törmäystilanteissa aikaansaada täyttölaitteen virheellisen toiminnan turvatyynyn aktivoitumisen yhteydessä.

Tietojemme mukaan maailmanlaajuisesti yhtään ongelmatilannetta, onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ko. turvatyyny / täyttölaite vaihdetaan veloituksetta uuteen.