Toyota julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi eilen, 17.4.2024 tarkastuskampanjan liittyen Toyota Prius Plug-in -mallien takaoviin. Kampanjan piiriin kuuluu Suomessa 318 autoa.

Tarkastuskampanja takaovien sähkötoimisiin avauspainikkeisiin

Kampanjan piiriin kuuluu lokakuun 2022 ja huhtikuun 2024 välillä valmistettuja Prius Plug-in -malleja. Autoja on Suomessa 318 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa vesi voi tunkeutua takaovien ulkopuolella olevien, sähkötoimisten avauspainikkeiden sisään. Kosteus saattaa tällöin aiheuttaa oikosulun, ja ovi saattaa sen seurauksena aueta, mikäli keskuslukitus ei ole lukittuna.

Tietojemme mukaan maailmanlaajuisesti yhtään ongelmatilannetta, onnettomuutta tai vaaratilannetta ei ole tapahtunut.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Ennen uusien, korvaavien osien tulemista tarjolle autosta poistetaan takaovien lukkolaitteiden avauspainikkeet käytöstä poistamalla järjestelmän sulake. Ovien avaus ulkopuolelta tapahtuu tällöin varatoiminnolla, jonka mekaanisella painikkeella oven voi avata.

Korvaavien osien tultua saataville lähetetään autojen omistajille uusi tarkastuskutsukirje. Tarkastuksen yhteydessä ovien lukkolaitteet avauspainikkeineen vaihdetaan uusiin. Kaikki tarkastuskampanjaan liittyvät toimenpiteet ovat asiakkaalle maksuttomia.