Toyota julkaisi tarkastuskampanjan – ei koske Suomea

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti. Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 21.12.2022, tarkastuskampanjan liittyen Toyota bZ4X -mallien pyörien kiinnitykseen. Suomessa ei ole yhtään tarkastuskampanjan piirissä olevaa Toyota bZ4X -autoa.

Tarkastuskampanja Toyota bZ4X -mallien pyörien kiinnitykseen

Kampanjan piiriin kuuluu noin 500 Toyota bZ4X -autoa Euroopassa.

Toyota havaitsi aiemmin, että mahdollisessa ongelmatilanteessa Toyota bZ4X -mallin pyöränpultit saattoivat löystyä. Tästä johtuen Toyota bZ4X -mallien pyöränpultit vaihdettiin uusiin pultteihin. Pyöränpulttien korvaamisessa uusilla pulteilla on käytetty kolmannen osapuolen toimijoita Euroopassa. On ilmennyt, että osa toimijoista ei ole kiristänyt pyöränpultteja oikeaan kiristysmomenttiin kaikissa ajoneuvoissa. Ääritilanteessa tämä saattaa johtaa renkaan irtoamiseen. Toyota-liikkeet kiristävät kampanjan piiriin kuuluvien autojen pyöränpultit veloituksetta.

Kampanja ei koske yhtään Suomeen myytyä Toyota bZ4X -autoa.