Toyota julkaisi tarkastuskampanjoita

Turvallisuus on Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 18.12.2018 viisi (5) tarkastuskampanjaa liittyen Proace- ja Proace Verso -malleihin. Yksittäiseen autoon voi kohdistua yhdestä neljään kampanjaa. Kampanjoiden piiriin kuuluu Suomessa kokonaisuudessaan 3 482 autoa.

Tarkastuskampanja etuakseliston alapalloniveliin

Kampanjan piiriin kuuluu maaliskuun 2016 - marraskuun 2018 välillä valmistetut Proace- ja Proace Verso -mallit. Autoja on Suomessa 3 482 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa alapallonivelen kiinnitysmutterin kiristysmomentti voi pienentyä voimakkaan ulkopuolisen voiman kohdistuessa siihen esim. ajettaessa kovalla nopeudella kanttikiveen tai kestopäällysteessä olevaan reikään. Tällöin alapallonivelen kiinnitys voi löystyä ja vaikuttaa ajoneuvon ajettavuuteen.

Tietojemme mukaan Suomessa ei ole ollut yhtään ongelmatilannetta ja siten niistä aiheutuneita vaaratilanteita.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ko. alapallonivelien kiinnitysmutterit tai koko alapallonivelet vaihdetaan veloituksetta uusiin.

Tarkastuskampanja ilmastoinnin kompressorin hihnapyörään

Kampanjan piiriin kuuluu osa maaliskuun 2016 - huhtikuun 2018 välillä valmistetuista Proace- ja Proace Verso -malleista. Autoja on Suomessa 2 260 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa hihnapyörä saattaa rikkoutua aiheuttaen kahden kappaleen välisen hankaavan voiman. Tämä voima voi synnyttää lämpöä, joka puolestaan voi vaurioittaa mm. moniurahihnaa.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ko. hihnapyörä vaihdetaan veloituksetta uuteen.

Tarkastuskampanja etuakseliston alatukivarsien kiinnityspultteihin

Kampanjan piiriin kuuluu osa maaliskuun 2016 - syyskuun 2018 välillä valmistetuista Proace- ja Proace Verso -malleista. Autoja on Suomessa 13 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa toinen kahdesta alatukivarren kiinnityspultista saattaa venyä ja katketa vaikuttaen ajoneuvon ajettavuuteen sekä muodostaen mahdollisen turvallisuusriskin.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ko. kiinnityspultit vaihdetaan veloituksetta uusiin.

Tarkastuskampanja ohjausvaihteeseen

Kampanjan piiriin kuuluu osa maaliskuun 2016 - lokakuun 2018 välillä valmistetuista Proace- ja Proace Verso -malleista. Autoja on Suomessa kolme (3) kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa ohjausvaihteen kiinnitys apurunkoon saattaa löystyä ja vaikuttaa siten ajoneuvon ajettavuuteen sekä muodostaen mahdollisen turvallisuusriskin.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä ohjausvaihde kiinnityksineen vaihdetaan veloituksetta uusiin.

Tarkastuskampanja taka-akseliston alatukivarsien kiinnityspultteihin

Kampanjan piiriin kuuluu osa maaliskuun 2016 - lokakuun 2018 välillä valmistetuista Proace- ja Proace Verso -malleista. Autoja on Suomessa 51 kappaletta.

Mahdollisessa ongelmatilanteessa taka-akseliston alatukivarsien kiinnityspultit saattavat venyä ja katketa vaikuttaen siten ajoneuvon ajettavuuteen sekä muodostaen mahdollisen turvallisuusriskin.