Toyota-kuljettajat varmistivat FIA World Endurance -sarjamestaruuden

Toyota Racingin auto #7 voitti viime viikonloppuna FIA WEC-sarjan Bahrainin kuuden tunnin osakilpailun. Tiimin toista autoa (#8) kuljettaneet Anthony Davidson ja Sébastien Buemi varmistivat henkilökohtaiset sarjamestaruutensa jo ennen kauden viimeistä osakilpailua.

Toyota Racingin kausi on sujunut hienosti FIA WEC-sarjassa. Tiimin kaksi hybridikilpuria ovat saavuttaneet voiton viisi kertaa tämän vuoden seitsemässä ajetussa kilpailussa. Ennen kauden viimeistä, Sao Paolon Interlagos-radalla 30.11. ajettavaa kuuden tunnin kilpailua Toyotalla on 259 pisteellään 40 pisteen johtoasema merkkimestaruustaulukossa.

Nyt ajetussa Bahrainin osakilpailussa Toyotan 1 000 hevosvoimainen auto #7 ylitti maaliviivan ensimmäisenä. Kuljettajina toimivat Alex Wurz, Stéphane Sarrazin ja Mike Conway. Autoa #8 kuljettaneet Anthony Davidson ja Sébastien Buemi kärsivät teknisistä ongelmista ja sijoittuivat vasta sijalle 11, mutta he varmistivat jo tässä vaiheessa sarjan henkilökohtaiset maailmanmestaruudet.

– Onnittelen lämpimästi Anthonya ja Sébastienia. Maailmanmestaruus on osoitus paitsi heidän ajotaidoistaan, myös Toyotan hybridikilpurin suorituskyvystä, kestävyydestä ja taloudellisuudesta, jolla on tärkeä merkitys kestävyyskilpailuissa. Menestyksemme rakentuu koko tiimin ammattitaidon sekä hyvien yhteistyökumppaniemme varaan. Iso kiitos myös faneillemme, jotka ovat osoittaneet jatkuvasti tukeaan vuonna 2012 alkaneelle FIA WEC-hankkeellemme, totesi tiimipäällikkö Yoshiaki Kinoshita Bahrainin kilpailun jälkeen.

Lisätietoa: www.toyotahybridracing.com

Avainsanat: