Toyota Mirai -näyttelytila tarjoaa kurkistuksen tulevaisuuteen

Toyota avaa ensi perjantaina esittelytilan, jossa esitellään viime joulukuussa lanseeratun Mirai-polttokennoauton uraauurtavia ominaisuuksia.

Iwatani Corporationin vetytankkausaseman yhteydessä oleva näyttelytila sijaitsee Tokion Minato-alueella. Se toimii informaatiokeskuksena polttokennoautoihin ja vetytekniikkaan liittyen, tarkoituksena edistää vetyä hyödyntävän yhteiskunnan kehitystä.

Sisätiloissa olevan ja koeajokäyttöön valjastetun Mirain lisäksi esittelytilassa hyödynnetään videoita ja muita mediasovelluksia esimerkiksi automallin ominaisuuksista ja vedyn hyödyistä kertomiseen.

Toyota Mirai Showroom

Osoite: 4-6-15 Shiba-Koen, Minato-ku, Tokio

Avataan: 17.4.2015

Pinta-ala: Alakerrassa 84 m2, yläkerrassa 81 m2

Aukioloajat: 9:00 – 17:00

Suljettuna: Tiistaisin (vetytankkausasema lauantaisin ja pyhäpäivinä)

Autoja sisällä: 1

Koeajoautoja: 1, yleisökoeajot perjantaisin

Nettisivu: http://toyota.jp/mirai/showroom/ (vain japaniksi)

TOYOTA

Toyota on paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös maailman suurin autonvalmistaja. Vuonna 2014 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin 10,2 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa.

Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkaa tänä vuonna niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla.

Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin.

Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.

Avainsanat: