Toyota Motor Europen myynti jatkoi kasvamista vuoden ensimmäisellä neljänneksellä

Report this content
  • Toyota Motor Europen (TME) myynti ylsi 230 100 kappaleeseen vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, mikä on noin 2 % enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajanjaksona

• Hybridimyynti kasvoi 12 % yhteensä 52 200 kappaleeseen, mikä vastaa 23 % kokonaismyynnistä

• Lexukselta paras ensineljännes koskaan: 37 % kasvu myynnissä, kokonaismyynti 15 800 kpl

• Vahva alkuvuosi myös Suomessa

TME on julkaissut alkuvuoden myyntilukunsa. Toyota- ja Lexus-autoja on myyty yhteensä 230 100 kpl, mikä on noin 2 % enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Hybridimyynti edusti jo 23 % kokonaismyynnisä, kun se viime vuonna vastaavaan aikaan oli 21 %. TME:n myynti on kasvanut etenkin läntisessä ja Keski-Euroopassa.

Karl Schlicht TME:ltä kommentoi alkuvuoden myyntilukuja: “Olemme aloittaneet vuoden 2015 erittäin hyvin Itä-Euroopan haastavasta tilanteesta huolimatta. Olemme erityisen iloisia nähdessämme, että Euroopassa valmistetut Aygo, Yaris ja Toyotan hybridimallit edustavat merkittävää osaa myynnistämme. Uskomme hyviin myyntilukuihin myös myöhemmin tänä vuonna, kun uudet Avensis ja Auris lanseerataan. Myös Lexuksella on ollut erittäin hyvä alkuvuosi, ja olemme pystyneet toimittamaan erittäin haluttuja uutuustuotteitamme asiakkaille.”

Hybridit hyvässä vauhdissa

Toyota- ja Lexus-hybridejä myytiin yli 52 000 kappaletta vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Hyvbridimyynti on kasvanut 12 % viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Hybridimyynnin osuus kokonaismyynnistä oli 23 %, mikä on osoitus asiakkaiden kasvavasta kiinnostuksesta Toyotan hybriditeknologiaa kohtaan. Joka kolmas Euroopassa myyty Yaris oli hybridi, ja Auris-mallistossa hybridimyynti kipusi jo puoleen myynnistä.

Toyotalla vahva alkuvuosi myös Suomessa

Suomessa on rekisteröity yhteensä 3174 Toyota-henkilöautoa vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Toyota on ollut henkilöautomyynnin ykkönen sekä helmi- että maaliskuussa, ja se pitää hallussaan myös kumulatiivisesti henkilöautomyynnin kärkipaikkaa 10,8 % markkinaosuudella.

Lexus-autoja on rekisteröity Suomessa yhteensä 82 kappaletta ensimmäisen vuosineljänneksen aikana, mikä on 54,7 % enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajanjaksona.

TOYOTA

Toyota on paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös maailman suurin autonvalmistaja. Vuonna 2014 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin 10,2 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa.

Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkaa tänä vuonna niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla.

Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin.

Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.

Avainsanat: